Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Art in Face: The Role of a Game and Digital Art in Arts Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00105819" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00105819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Art in Face: The Role of a Game and Digital Art in Arts Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The role of new media is an essential element which innovates existing artistic tendencies and creates a platform for perception and reflection of both public and virtual space. The representative signs of the living reality are transformed into digital form which is defined by a conceptual idea. This boundary allows free, yet clearly defined activity which employs the game principles. The boundary between a game and digital art is very thin and the inspiration in playful, not in players', tendencies seems to be a motivating element refreshing the fading conception of arts education which stressed classical artistic means of expression. The use of smartphone applications changes the shape of arts education into the arts education preferring the use of new media of this century.

  • Název v anglickém jazyce

    Art in Face: The Role of a Game and Digital Art in Arts Education

  • Popis výsledku anglicky

    The role of new media is an essential element which innovates existing artistic tendencies and creates a platform for perception and reflection of both public and virtual space. The representative signs of the living reality are transformed into digital form which is defined by a conceptual idea. This boundary allows free, yet clearly defined activity which employs the game principles. The boundary between a game and digital art is very thin and the inspiration in playful, not in players', tendencies seems to be a motivating element refreshing the fading conception of arts education which stressed classical artistic means of expression. The use of smartphone applications changes the shape of arts education into the arts education preferring the use of new media of this century.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů