Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Promoting Discourse Competence by the Text Type "Refernce Paper"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00105919" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00105919 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Förderung der Textkompetenz anhand der Textsorte "Arbeitszeugnis"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Artikel beschreibt die Struktur und einige Formulierungen der Textsorte Arbeitszeugnis und zeigt, wie diese Textsorte im Deutschunterricht eingesetzt werden kann, um die Textkompetenz zu fördern. Die Beschreibung der Textsorte enthält auch rechtliche Rahmenbedingungen für die Erstellung von Arbeitszeugnissen in Österreich, Deutschland und in Tschechien. Die Umsetzung im Unterricht folgt Schmölzer-Eibingers 3-Phasen-Modell zur Förderung der Textkompetenz und zeigt, wie man mit Texten umgehen kann, die selbst für Muttersprachler/-innen relativ kompliziert sind. Die Textsorte Arbeitszeugnis sollte ein Thema im Deutschunterricht sein, weil es sich um eine spezifische Textsorte handelt und sie ein fester Bestandteil des Berufslebens im deutschsprachigen Raum ist.

  • Název v anglickém jazyce

    Promoting Discourse Competence by the Text Type "Refernce Paper"

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the structure and several formulations of one of the typical German text types Arbeitszeugnis (Reference paper from the employer for the employee) and shows how to implement this text type into German language teaching focussing on enhancing the discourse competence. The description of this text type includes legal frames in Austria, Germany and Czechia. The implementation into teaching follows Schmölzer Eibinger’s 3 phase model for promoting text competence and demonstrates how to deal with such texts, which seem to be quite complicated even for native speakers. The Arbeitszeugnis should be a topic in German language teaching for its specific features and because it is an integral part of vocational life in German speaking countries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache

  • ISSN

    1803-4411

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    02/2018

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    28-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus