Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostický proces u jedinců s lehkým mentálním postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106126" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106126 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2019/02/sbornik-konference-olomoucke-specialne-pedagogicke-dny-2017.pdf" target="_blank" >http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2019/02/sbornik-konference-olomoucke-specialne-pedagogicke-dny-2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454306" target="_blank" >10.5507/pdf.18.24454306</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diagnostický proces u jedinců s lehkým mentálním postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumného projektu bylo analyzovat diagnostický proces u jedinců s lehkým mentálním postižením. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle dílčí, které byly zaměřeny zejména na období odhalení lehkého mentálního postižení, nejčastější projevy jedinců vedoucí k návštěvě poradenského zařízení nebo úroveň spolupráce mezi speciálně pedagogickým centry a základními školami. Z cílů výzkumného projektu vycházely hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. K získání dat ve výzkumném šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce, který byl vypracován ve dvou verzích – pro základní školu a speciálně pedagogické centrum. Získaná data byla analyzována slovně a v podobě tabulek či grafů. Ve výzkumném projektu byly stanoveny tři hypotézy a všechny byly potvrzeny na základě získaných a vyhodnocených výsledků.

  • Název v anglickém jazyce

    The Diagnostic Process of Individuals with Mild Intellectual Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research project was to analyze the diagnostic process in individuals with mild intellectual disability. On the basis of the main aim were set partial aims, which were mainly focused on the period of detection of mild intellectual disability, the most common manifestations of individuals leading to visit the counseling facility or level of cooperation between the special education centres and primary schools. The aims of the research project were based on hypotheses which were tested in the research study. To obtain the data in the research study was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design, which was developed in two versions – for primary school and special education centre. The obtained data were analyzed verbally and in the form of tables or graphs. In the research project were determined three hypotheses and all were confirmed based on the obtained and evaluated results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivy společného vzdělávání

  • ISBN

    9788024454306

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    113-120

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku