Diagnostický proces u jedinců s lehkým mentálním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106126" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106126 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2019/02/sbornik-konference-olomoucke-specialne-pedagogicke-dny-2017.pdf" target="_blank" >http://sppdny.cz/wp-content/uploads/2019/02/sbornik-konference-olomoucke-specialne-pedagogicke-dny-2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454306" target="_blank" >10.5507/pdf.18.24454306</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diagnostický proces u jedinců s lehkým mentálním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumného projektu bylo analyzovat diagnostický proces u jedinců s lehkým mentálním postižením. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle dílčí, které byly zaměřeny zejména na období odhalení lehkého mentálního postižení, nejčastější projevy jedinců vedoucí k návštěvě poradenského zařízení nebo úroveň spolupráce mezi speciálně pedagogickým centry a základními školami. Z cílů výzkumného projektu vycházely hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. K získání dat ve výzkumném šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce, který byl vypracován ve dvou verzích – pro základní školu a speciálně pedagogické centrum. Získaná data byla analyzována slovně a v podobě tabulek či grafů. Ve výzkumném projektu byly stanoveny tři hypotézy a všechny byly potvrzeny na základě získaných a vyhodnocených výsledků.
Název v anglickém jazyce
The Diagnostic Process of Individuals with Mild Intellectual Disabilities
Popis výsledku anglicky
The aim of the research project was to analyze the diagnostic process in individuals with mild intellectual disability. On the basis of the main aim were set partial aims, which were mainly focused on the period of detection of mild intellectual disability, the most common manifestations of individuals leading to visit the counseling facility or level of cooperation between the special education centres and primary schools. The aims of the research project were based on hypotheses which were tested in the research study. To obtain the data in the research study was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design, which was developed in two versions – for primary school and special education centre. The obtained data were analyzed verbally and in the form of tables or graphs. In the research project were determined three hypotheses and all were confirmed based on the obtained and evaluated results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy společného vzdělávání
ISBN
9788024454306
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
113-120
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—