Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106231" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://old.zcu.cz/export/sites/zcu/pracoviste/vyd/online/ProfiLingua_Proceedings.pdf" target="_blank" >https://old.zcu.cz/export/sites/zcu/pracoviste/vyd/online/ProfiLingua_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohled na současný stav problematiky rozvoje autonomie žáka u nás a v zahraničí.
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek popisuje a definuje koncept autonomie žáka v jazykovém vzdělávání s tím, že se blíže věnuje dimenzím kontroly dle Bensona. Dále stručně popisuje přístupy a metody k rozvoji žákovy autonomie. Poskytuje také stručný exkurz do pedagogických směrů, které ovlivnily rozvoj problematiky autonomie žáka. Pozornost také věnuje zakotvení autonomie žáka v podpůrných vědách (psychologie, teorie osvojování cizího jazyka). V závěru popisuje situaci v ČR ve vztahu k autonomii žáka a projekt, který se věnoval výzkumu autonomie žáka ve výuce anglického jazyka na dánské základní škole.
Název v anglickém jazyce
A view of the development of learner autonomy in the Czech Republic and abroad
Popis výsledku anglicky
This work describes the concept of learner autonomy in language education paying closer attention to Benson's description of dimensions of control. Moreover, it outlines the approaches to the development of learner autonomy. The pedagogical background of learner autonomy is described as well mentioning the influences which impacted the current view of learner autonomy the most. It also describes the base learner autonomy has in supporting sciences (psychology, SLA). Finally, it describes the situation in the Czech Republic concerning learner autonomy and a project which was dedicated to researching learner autonomy in English lessons at a basic school in Denmark.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Jazykový a kulturní prostor v proměnách 21. století
ISBN
9788026108344
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
244-253
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Filozofická fakulta ZČU v Plzni
Datum konání akce
13. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—