Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co se děti učí o výživě?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106444" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co se děti učí o výživě?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá utvářením výživové gramotnosti dětí ve školním prostředí. Posluchače seznamuje s vymezením učiva o výživě v současných školských dokumentech a pojetím učiva v učebnicích pro základní vzdělávání. Cílem příspěvku je upozornit na časté opomíjení uvedené problematiky v základním vzdělávání a na úskalí při zavádění výživové problematiky do školního kurikula. Podrobněji analyzuje učebnice pro základní školy, kde poukazuje na nekoncepčnost výživového vzdělávání, ale také na množství ne zcela správných nebo zavádějících informací. Současně upozorňuje na absenci zcela zásadních informací pro utváření výživové gramotnosti dětí a jejich následné správné výživové chování. V závěrech příspěvku jsou shrnuta hlavní doporučení k úspěšné edukaci dětí ve výživě.

  • Název v anglickém jazyce

    What is taught the children about nutrition?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with development of nutritional literacy of children in the school environment. It introduces the listener to the delimitation of the curriculum on nutrition in current educational documents and concepts of the curriculum in the textbooks for primary education. The aim of the paper is to highlight common ignorance of the above issues in basic education and on the pitfalls when deploying the nutritional issues into the school curriculum. Analyzes in more detail in textbooks for primary schools, where refers to the conception in the nutritional education, but also on the amount not entirely correct or misleading information. At the same time draws attention to the absence of crucial information for shaping the nutritional literacy of children and their subsequent correct nutritional behavior. In the conclusions of the contribution are summarized the main recommendations for the successful education of children in nutrition.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů