Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Gender Sensitive Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106578" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106578 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Towards Gender Sensitive Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Škola hraje důležitou roli v procesu genderové socializace dětí a, jak ukazují zahraniční i tuzemské výzkumu, podílí se na reprodukci genderové nerovnosti ve společnosti. Studující na pedagogických fakultách nejsou během přípravy na svou budoucí učitelskou profesi v genderové problematice vzděláváni. Zůstávají tak ve svém přístupu k žákům a žákyním často genderově slepí nebo přímo stereotypní. Příspěvek představuje mezinárodní projekt Towards Gender Sensitive Education (TGSE) realizovaný na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a na něj navázaný projekt disertační práce Utváření genderové citlivosti u studentů a studentek pedagogických oborů. Projekt TGSE porovnává způsob prosazování genderově citlivého vzdělávání v České republice, Rakousku a Maďarsku a vytváří kurzy genderově citlivého vzdělávání pro současné i budoucí učitele. Disertační projekt se věnuje procesu utváření genderové citlivosti studujících zapsaných v semestrálním kurzu Genderová citlivost v pedagogické praxi. Teoreticky je disertační projekt rámován feministickým poststrukturalismem, metodologicky je ukotven v diskurzivní analýze.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Gender Sensitive Education

  • Popis výsledku anglicky

    Even though schools play an important role in the process of children´s gender socialization and in the process of (re)producing gender (in)equality, gender is not included in the curriculum for students of the Czech faculties of education. Majority of them leave the university without an ability to reflect on gender inequality (in the pedagogical process) and their approach to pupils is gender-blind or even stereotypical. The contribution presents preliminary results of an ongoing international project Towards gender-sensitive education (TGSE) and a research proposal of the dissertation Gender awareness of students of education. The project TGSE compares the promotion of gender-sensitive education in the Czech Republic, Austria and Hungary and develops courses on gender-sensitive education for current and future teachers. The dissertation analyses the process of gaining a gender-sensitive perspective to teaching from the point of students who participated in a semestral course Gender sensitivity within the pedagogical practice. Theoretically, the dissertation project draws on feminist poststructuralism, methodologically, is based on discourse analysis.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů