Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender Awareness in Media Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA1000WJW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A1000WJW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender Awareness in Media Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is based on the European Comenius 2.1 project G@ME, which is an acronym of the title above. G@ME is about to finish in 2009 after three years of research conducted by an international team of seven EU countries. The aim of the project is to increase competence of using ICT (new media) with gender awareness by teachers, teacher students and teacher educators. The project has produced the following outcomes: country reports as results of (meta)surveys on national basis; manual with diagnostic instruments with gender-specific perceptions; Comenius 2.2 online course ?'Gender Competence & Media Competence in European Teacher Education?. The last one can be understood as a unique process of transforming a project process and results into an onlinecourse, which was successfully run for an international audience. Some of the course participants? opinions help to sketch this approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender Awareness in Media Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is based on the European Comenius 2.1 project G@ME, which is an acronym of the title above. G@ME is about to finish in 2009 after three years of research conducted by an international team of seven EU countries. The aim of the project is to increase competence of using ICT (new media) with gender awareness by teachers, teacher students and teacher educators. The project has produced the following outcomes: country reports as results of (meta)surveys on national basis; manual with diagnostic instruments with gender-specific perceptions; Comenius 2.2 online course ?'Gender Competence & Media Competence in European Teacher Education?. The last one can be understood as a unique process of transforming a project process and results into an onlinecourse, which was successfully run for an international audience. Some of the course participants? opinions help to sketch this approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education. Vol 1

  • ISBN

    978-84-692-1789-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    999

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    FORMATEX

  • Místo vydání

    Badajos (Spain)

  • Místo konání akce

    Lisbon

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku