Gender Awareness in Media Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA1000WJW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A1000WJW - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gender Awareness in Media Education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is based on the European Comenius 2.1 project G@ME, which is an acronym of the title above. G@ME is about to finish in 2009 after three years of research conducted by an international team of seven EU countries. The aim of the project is to increase competence of using ICT (new media) with gender awareness by teachers, teacher students and teacher educators. The project has produced the following outcomes: country reports as results of (meta)surveys on national basis; manual with diagnostic instruments with gender-specific perceptions; Comenius 2.2 online course ?'Gender Competence & Media Competence in European Teacher Education?. The last one can be understood as a unique process of transforming a project process and results into an onlinecourse, which was successfully run for an international audience. Some of the course participants? opinions help to sketch this approach.
Název v anglickém jazyce
Gender Awareness in Media Education
Popis výsledku anglicky
The paper is based on the European Comenius 2.1 project G@ME, which is an acronym of the title above. G@ME is about to finish in 2009 after three years of research conducted by an international team of seven EU countries. The aim of the project is to increase competence of using ICT (new media) with gender awareness by teachers, teacher students and teacher educators. The project has produced the following outcomes: country reports as results of (meta)surveys on national basis; manual with diagnostic instruments with gender-specific perceptions; Comenius 2.2 online course ?'Gender Competence & Media Competence in European Teacher Education?. The last one can be understood as a unique process of transforming a project process and results into an onlinecourse, which was successfully run for an international audience. Some of the course participants? opinions help to sketch this approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education. Vol 1
ISBN
978-84-692-1789-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
999
Strana od-do
—
Název nakladatele
FORMATEX
Místo vydání
Badajos (Spain)
Místo konání akce
Lisbon
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—