Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Trend in Engineering Pedagogy Physics at Secondary Vocational schools in Czech and Slovak Republic - state and trends.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00111372" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00111372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/612" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/612</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Trend in Engineering Pedagogy Physics at Secondary Vocational schools in Czech and Slovak Republic - state and trends.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problems in the teaching of physics are the subject of various research. Teaching physics at Secondary Vocational School in non-technical graduate or in study fields means meeting with pupils who have little interest in physics. They look at this subject as unnecessary, often regarded as demanding (even because they must use mathematics). Their knowledge is therefore low. Nevertheless, the inclusion of appropriate teaching methods can attract interest in pupils in this subject, which will certainly improve the results in physical education. In my contribution, I compare the results of physical education at the Secondary School of Gastronomy, Hotel and Forestry Bzenec, the Contribution Organization and the Secondary School of Forestry in Tvrdošín in the Slovak Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    New Trend in Engineering Pedagogy Physics at Secondary Vocational schools in Czech and Slovak Republic - state and trends.

  • Popis výsledku anglicky

    Problems in the teaching of physics are the subject of various research. Teaching physics at Secondary Vocational School in non-technical graduate or in study fields means meeting with pupils who have little interest in physics. They look at this subject as unnecessary, often regarded as demanding (even because they must use mathematics). Their knowledge is therefore low. Nevertheless, the inclusion of appropriate teaching methods can attract interest in pupils in this subject, which will certainly improve the results in physical education. In my contribution, I compare the results of physical education at the Secondary School of Gastronomy, Hotel and Forestry Bzenec, the Contribution Organization and the Secondary School of Forestry in Tvrdošín in the Slovak Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special Issue 13

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    31-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus