3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00107861" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00107861 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/19:10395226
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities
Popis výsledku v původním jazyce
In this chapter, we discuss why and how knowledge (about teaching and learning) should be shared within professional communities (of teachers). Building upon that, the 3A CFA approach is introduced as a means to (1) promote discussion about teaching and learning within professional communities of teachers, and (2) generate findings about teaching and learning that will enrich the knowledge base of the teaching profession.
Název v anglickém jazyce
3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities
Popis výsledku anglicky
In this chapter, we discuss why and how knowledge (about teaching and learning) should be shared within professional communities (of teachers). Building upon that, the 3A CFA approach is introduced as a means to (1) promote discussion about teaching and learning within professional communities of teachers, and (2) generate findings about teaching and learning that will enrich the knowledge base of the teaching profession.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-06480S" target="_blank" >GA14-06480S: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Supporting Teachers: Improving Instruction
ISBN
9783830940296
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
55-76
Počet stran knihy
186
Název nakladatele
Waxmann
Místo vydání
Münster
Kód UT WoS kapitoly
—