Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key Elements of the Social Interaction among a Person with Multiple Disabilities and his Interaction Partner

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00109292" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00109292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%201.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%201.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Kľúčové komponenty sociálnej interakcie medzi jednotlivcom s viacnásobným postihnutím a jeho interakčným partnerom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článok prezentuje výsledky prehľadovej štúdie, ktorá analyzuje 14 výskumných zahraničných štúdií nájdených v databázach EBSCO, SCOPUS a ERIH+ zaoberajúcich sa problematikou interakcie jednotlivcov s viacnásobným postihnutím a ich interakčných partnerov. Východiskom je analýza štúdií realizovaných v rokoch 2000 až 2016 s cieľom charakterizovania kľúčových prvkov sociálnej interakcie medzi jednotlivcom s ťažkým viacnásobným postihnutím a jeho interakčným partnerom. Tými sú podľa analýzy výsledkov tézy citlivosti a vnímavosti, vzájomná pozornosť a regulácia, emocionalita a všetky ich dynamicky sa vyvíjajúce podkategorizácie. Prehľadová štúdia dopĺňa metodologické aspekty jednotlivých štúdií, reflektuje na problematiku terminologického vymedzenia základných komponentov a zároveň odporúča transdisciplinárnu spoluprácu v oblasti sociálnej práce a špeciálnej pedagogiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Key Elements of the Social Interaction among a Person with Multiple Disabilities and his Interaction Partner

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents results of the literature review study dealing with the issue of the interaction of people with multiple disabilities and their interaction partners. The analysis of fortheen research studies, which were conducted within years 2000-2016, found in the databases EBSCO, SCOPUS and ERIH+, describes the key elements of the social interaction between people with severe multiple disabilities and their interaction partner. These are, according to the analysis of the results, sensibility and perception, reciprocal attention and regulation, emotionality and all dynamically evolving categorization. The overview study complements the methodological aspects of the individual studies, reflects on the issue of terminological definition of basic components and also recommends transdisciplinary cooperation on the field of social work and special education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    76-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus