Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of creativity from the perspective of interaction between a teacher and a pupil with multiple disability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577869" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577869 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of creativity from the perspective of interaction between a teacher and a pupil with multiple disability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter deals with the issue of creativity and interactions between a teacher and a pupil with multiple disability in the educational process. In the introduction two qualitative studies (which data were used for the analysis in this chapter) are presented. The goal of the research was to identify relationships between interaction process and the phenomenon of creativity in the case that interaction partners are teachers and pupils with multiple disabilities and if the interactions are realised in the educational process. Categories created by framework content analysis were selected according to a process scheme of interactional situation and relationships among these categories were described in the visual scheme. Outputs of the study explain relationship between interaction process and creativity from the perspective of interactional context, input determinants, course and outputs of interactional situations.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of creativity from the perspective of interaction between a teacher and a pupil with multiple disability

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter deals with the issue of creativity and interactions between a teacher and a pupil with multiple disability in the educational process. In the introduction two qualitative studies (which data were used for the analysis in this chapter) are presented. The goal of the research was to identify relationships between interaction process and the phenomenon of creativity in the case that interaction partners are teachers and pupils with multiple disabilities and if the interactions are realised in the educational process. Categories created by framework content analysis were selected according to a process scheme of interactional situation and relationships among these categories were described in the visual scheme. Outputs of the study explain relationship between interaction process and creativity from the perspective of interactional context, input determinants, course and outputs of interactional situations.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rodzina - Szkoła - Środowisko społeczne

  • ISBN

    978-83-61467-68-7

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    242-252

  • Počet stran knihy

    349

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Państwowej Wyzszej Szkoly Zawodowej w Skierniewicach

  • Místo vydání

    Skierniewice

  • Kód UT WoS kapitoly