Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Families of Students with Multiple Disabilities in the Educational Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154123" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154123 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Families of Students with Multiple Disabilities in the Educational Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on several aspects of the relationship between families of students with multiple disabilities and the educational process. Qualitative methodology for was used for the research because of a lack of sufficient theoretical backgroundin this area. The goal of the paper is to elucidate on the significance of education of students with multiple disabilities for their families and to describe the process of cooperation between families and teachers. In this paper data and outputs fromthe qualitative analysis of education of students with severe multiple disabilities were used (semi-structured interviews with 45 teachers of students with multiple disabilities, observation of 4 students in educational process and analysis of 30 samplesof pedagogical documentation using the open, axial and selective coding). The resulting theory was combined with the results of a survey focused on the cooperation between families and teachers in order to gain a saturated data sample. T

  • Název v anglickém jazyce

    The Families of Students with Multiple Disabilities in the Educational Process

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on several aspects of the relationship between families of students with multiple disabilities and the educational process. Qualitative methodology for was used for the research because of a lack of sufficient theoretical backgroundin this area. The goal of the paper is to elucidate on the significance of education of students with multiple disabilities for their families and to describe the process of cooperation between families and teachers. In this paper data and outputs fromthe qualitative analysis of education of students with severe multiple disabilities were used (semi-structured interviews with 45 teachers of students with multiple disabilities, observation of 4 students in educational process and analysis of 30 samplesof pedagogical documentation using the open, axial and selective coding). The resulting theory was combined with the results of a survey focused on the cooperation between families and teachers in order to gain a saturated data sample. T

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sabidriba. Integracija. Izglitiba.

  • ISBN

    978-9984-44-163-4

  • ISSN

    1691-5887

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    115-125

  • Název nakladatele

    Rezeknes Augstskola

  • Místo vydání

    Rezekne

  • Místo konání akce

    Rezekne

  • Datum konání akce

    22. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku