Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic aspects of education in pupils with severe multiple disability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154986" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154986 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic aspects of education in pupils with severe multiple disability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to analyse and describe the didactic specifics of education in students with severe multiple disabilities. The didactic specifics mean organization aspects, forms of education and methods and strategies that are effectively usedin the educational process. The analysis presented in this paper uses data from a qualitative research study focused on education and its process aspects. The research included semi-structured interviews with 40 teachers, observation of education in 4 students and content analysis of 30 students with severe multiple disabilities. An inductive content analysis based on open coding was used for data analysis. The results of the study include a description of basic categories in particular areas. Flexibility from the teacher, use of non-traditional education methods and invention of original strategies for individual educational needs of particular pupils were described as typical features of education in pupils with severe multiple disabi

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic aspects of education in pupils with severe multiple disability

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyse and describe the didactic specifics of education in students with severe multiple disabilities. The didactic specifics mean organization aspects, forms of education and methods and strategies that are effectively usedin the educational process. The analysis presented in this paper uses data from a qualitative research study focused on education and its process aspects. The research included semi-structured interviews with 40 teachers, observation of education in 4 students and content analysis of 30 students with severe multiple disabilities. An inductive content analysis based on open coding was used for data analysis. The results of the study include a description of basic categories in particular areas. Flexibility from the teacher, use of non-traditional education methods and invention of original strategies for individual educational needs of particular pupils were described as typical features of education in pupils with severe multiple disabi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    5161-5170

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku