Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza vývoje vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577431" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza vývoje vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje výzkumnou studii zaměřenou na analýzu vývoje dlouhodobého vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením (zejména těžkého stupně). Cílem je 1. zjistit, zda lze identifikovat fáze ve vývoji vztahu mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením, 2. analyzovat charakteristiky těchto fází. Prostřednictvím retrospektivní analýzy a hermeneutického kruhu data z dřívějších výzkumů autorů byly identifikovány fáze akceptace, interakce a potenciálu osobnosti žáka. Tyto fáze byly dále analyzovány interpretativní obsahovou analýzou dat z polostrukturovaných rozhovorů s 18 učiteli, produktů edukačního procesu a pozorování (2 videozáznamů interakcí učitele a žáka i zúčastněného pozorování ve 4 třídách). Analýza poskytla data o překážkách akceptace (na straně učitele), podpůrných faktorech procesu akceptace, obsahu rozvíjejících se interakcí, pozitivních charakteristik žáka, možnostech jeho validace a rozvoje prostřednictvím autentických interakcí. Tato teorie je v příspěvku představena na krátkých ukázkách z případových studií a produktech edukačního procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysing the Development of Relationship between Teachers and Pupils with Multiple Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a research study aimed at analysing the development of long-term relationship between teachers and pupils with multiple disabilities (particularly those of severe extent). The aim is to determine whether it is possible to identify phases in the development of the relationship between teachers and pupils with multiple disabilities, and to analyse the characteristics of these phases. The phases of acceptance, interaction and potential of the pupil's personality were identified through a retrospective analysis and hermeneutic circle of data from previous research of the authors. These phases were further analysed by content analysis of data from semistructured interviews with teachers, and the products of education process and observations. The analysis provided data on the obstacles to the acceptance (on the part of teachers), the supporting factors of the acceptance process, the interaction content, the positive characteristics of the pupils, and the possibilities of their development through authentic interactions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education &amp; Social Policy

  • ISSN

    2375-0782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    154-165

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus