Analýza vývoje vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577431" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577431 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vývoje vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje výzkumnou studii zaměřenou na analýzu vývoje dlouhodobého vztahu mezi učiteli a žáky s kombinovaným postižením (zejména těžkého stupně). Cílem je 1. zjistit, zda lze identifikovat fáze ve vývoji vztahu mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením, 2. analyzovat charakteristiky těchto fází. Prostřednictvím retrospektivní analýzy a hermeneutického kruhu data z dřívějších výzkumů autorů byly identifikovány fáze akceptace, interakce a potenciálu osobnosti žáka. Tyto fáze byly dále analyzovány interpretativní obsahovou analýzou dat z polostrukturovaných rozhovorů s 18 učiteli, produktů edukačního procesu a pozorování (2 videozáznamů interakcí učitele a žáka i zúčastněného pozorování ve 4 třídách). Analýza poskytla data o překážkách akceptace (na straně učitele), podpůrných faktorech procesu akceptace, obsahu rozvíjejících se interakcí, pozitivních charakteristik žáka, možnostech jeho validace a rozvoje prostřednictvím autentických interakcí. Tato teorie je v příspěvku představena na krátkých ukázkách z případových studií a produktech edukačního procesu.
Název v anglickém jazyce
Analysing the Development of Relationship between Teachers and Pupils with Multiple Disabilities
Popis výsledku anglicky
This paper presents a research study aimed at analysing the development of long-term relationship between teachers and pupils with multiple disabilities (particularly those of severe extent). The aim is to determine whether it is possible to identify phases in the development of the relationship between teachers and pupils with multiple disabilities, and to analyse the characteristics of these phases. The phases of acceptance, interaction and potential of the pupil's personality were identified through a retrospective analysis and hermeneutic circle of data from previous research of the authors. These phases were further analysed by content analysis of data from semistructured interviews with teachers, and the products of education process and observations. The analysis provided data on the obstacles to the acceptance (on the part of teachers), the supporting factors of the acceptance process, the interaction content, the positive characteristics of the pupils, and the possibilities of their development through authentic interactions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Education & Social Policy
ISSN
2375-0782
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
154-165
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—