Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactions between Pupils with Severe Multiple Disability and Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149706" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149706 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactions between Pupils with Severe Multiple Disability and Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a study (mostly of a quality design) aimed at the teacher-pupil interaction performed at the Institute of Special Education Studies, Palacky University in Olomouc. The data was collected by semi-structured interviews, observation of the educational process and a questionnaire survey. Open, axial and selective coding as well as logic analysis of the responses was used for the data analyses. A synthesis of various data as well as various theoretical backgrounds led to the development ofa model for the description of the relationship between the teacher and the pupil with severe mental, physical and communicational disability. The paper includes a description of the categories of this model and their process-based classification into inputs, course and outputs.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactions between Pupils with Severe Multiple Disability and Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a study (mostly of a quality design) aimed at the teacher-pupil interaction performed at the Institute of Special Education Studies, Palacky University in Olomouc. The data was collected by semi-structured interviews, observation of the educational process and a questionnaire survey. Open, axial and selective coding as well as logic analysis of the responses was used for the data analyses. A synthesis of various data as well as various theoretical backgrounds led to the development ofa model for the description of the relationship between the teacher and the pupil with severe mental, physical and communicational disability. The paper includes a description of the categories of this model and their process-based classification into inputs, course and outputs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientifical Conference

  • ISBN

    978-9984-44-142-9

  • ISSN

    1691-5887

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    44-54

  • Název nakladatele

    R?zeknes Augstskola

  • Místo vydání

    R?zekne

  • Místo konání akce

    R?zekne, Latvia

  • Datum konání akce

    23. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku