Interactions between Pupils with Severe Multiple Disability and Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149706" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149706 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactions between Pupils with Severe Multiple Disability and Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a study (mostly of a quality design) aimed at the teacher-pupil interaction performed at the Institute of Special Education Studies, Palacky University in Olomouc. The data was collected by semi-structured interviews, observation of the educational process and a questionnaire survey. Open, axial and selective coding as well as logic analysis of the responses was used for the data analyses. A synthesis of various data as well as various theoretical backgrounds led to the development ofa model for the description of the relationship between the teacher and the pupil with severe mental, physical and communicational disability. The paper includes a description of the categories of this model and their process-based classification into inputs, course and outputs.
Název v anglickém jazyce
Interactions between Pupils with Severe Multiple Disability and Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper presents a study (mostly of a quality design) aimed at the teacher-pupil interaction performed at the Institute of Special Education Studies, Palacky University in Olomouc. The data was collected by semi-structured interviews, observation of the educational process and a questionnaire survey. Open, axial and selective coding as well as logic analysis of the responses was used for the data analyses. A synthesis of various data as well as various theoretical backgrounds led to the development ofa model for the description of the relationship between the teacher and the pupil with severe mental, physical and communicational disability. The paper includes a description of the categories of this model and their process-based classification into inputs, course and outputs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientifical Conference
ISBN
978-9984-44-142-9
ISSN
1691-5887
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
44-54
Název nakladatele
R?zeknes Augstskola
Místo vydání
R?zekne
Místo konání akce
R?zekne, Latvia
Datum konání akce
23. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—