Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Factors Supporting Understanding the Students with Multiple Disability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149708" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Factors Supporting Understanding the Students with Multiple Disability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents outputs of a study in the field of special education. We analysed the factors that help the teachers understand the inner world of students with multiple disability. The mental disability combined with physical, perceptual and communication disabilities, is a very restrictive psychosocial barrier for education and interaction with these students. The main restriction is the limited understanding of the cognitive world of students with severe multiple disability. Authors studied factors that help to understand the students. Both qualitative and quantitative methodology was used. The data was collected through qualitative interviews and statistical analyses of a questionnaire survey. Then several categories of factors were suggested and critically reflected by teachers as well as academic collegues. The paper deals also with the significance of the outputs for the academic programs in theoretical and practical preparation of teachers and importance of the outputs for s

  • Název v anglickém jazyce

    The Factors Supporting Understanding the Students with Multiple Disability

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents outputs of a study in the field of special education. We analysed the factors that help the teachers understand the inner world of students with multiple disability. The mental disability combined with physical, perceptual and communication disabilities, is a very restrictive psychosocial barrier for education and interaction with these students. The main restriction is the limited understanding of the cognitive world of students with severe multiple disability. Authors studied factors that help to understand the students. Both qualitative and quantitative methodology was used. The data was collected through qualitative interviews and statistical analyses of a questionnaire survey. Then several categories of factors were suggested and critically reflected by teachers as well as academic collegues. The paper deals also with the significance of the outputs for the academic programs in theoretical and practical preparation of teachers and importance of the outputs for s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2014 Proceedings

  • ISBN

    978-84-616-8412-0

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    7430-7439

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    10. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku