Education Evaluation in Students with Severe Multiple Disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153570" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education Evaluation in Students with Severe Multiple Disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to present the process of evaluation of students with severe multiple disabilities in the educational context. Teachers in the Czech Republic miss systematic strategies for evaluation of these students as most of teachers use evaluation procedures based on own empiric experiences. The evaluation procedures typical for ordinary classrooms fail because the functional level of students with severe multiple disabilities restricts the possibilities of communication.
Název v anglickém jazyce
Education Evaluation in Students with Severe Multiple Disabilities
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present the process of evaluation of students with severe multiple disabilities in the educational context. Teachers in the Czech Republic miss systematic strategies for evaluation of these students as most of teachers use evaluation procedures based on own empiric experiences. The evaluation procedures typical for ordinary classrooms fail because the functional level of students with severe multiple disabilities restricts the possibilities of communication.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED2015 Proceedings
ISBN
978-84-606-5763-7
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
4645-4655
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid, Spain
Datum konání akce
2. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—