Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modely interakce mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577710" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577710 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modely interakce mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem příspěvku je představení specifik interakce mezi učiteli a žáky s těžkým kombinovaným postižením. Tato specifika jsou prezentována ze dvou odlišných hledisek, které autor označuje jako vertikální a horizontální pojetí interakce. Z hlediska vertikálního pojetí se jedná o průřez interakce a její analýzu v daném okamžiku. Z hlediska horizontálního pojetí je interakce analyzována jako proces probíhající v čase. Tento popis specifik vznikl na základě výzkumných šetření autora realizovaných u žáků s těžkým kombinovaným postižením a jejich učitelů, jejichž cíle, metodika a vybrané výstupy jsou v příspěvku představeny. Získaná data jsou zde využita pro návrhy doporučení týkající se pedagogické dokumentace i praktické realizace výukových situací.

  • Název v anglickém jazyce

    Models of interaction between a teacher and a student with multiple disability

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the specifics of the interaction between teachers and students with severe multiple disabilities. These specifics are analysed from two different perspectives, which the author called the vertical and horizontal approach to interaction. In terms of vertical approach is a cross section of interaction and its analysis at a given moment. In terms of the horizontal approach, the interaction is analyzed as a process in time. This description was based on the outcomes of research investigations of the author realized by students with severe multiple disabilities and their teachers whose objectives, methodology and selected outputs are presented in the paper. The data obtained are used to draft recommendations on educational documentation and practical implementation of teaching situations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    105-121

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus