Modely interakce mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577710" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577710 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modely interakce mezi učitelem a žákem s kombinovaným postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem příspěvku je představení specifik interakce mezi učiteli a žáky s těžkým kombinovaným postižením. Tato specifika jsou prezentována ze dvou odlišných hledisek, které autor označuje jako vertikální a horizontální pojetí interakce. Z hlediska vertikálního pojetí se jedná o průřez interakce a její analýzu v daném okamžiku. Z hlediska horizontálního pojetí je interakce analyzována jako proces probíhající v čase. Tento popis specifik vznikl na základě výzkumných šetření autora realizovaných u žáků s těžkým kombinovaným postižením a jejich učitelů, jejichž cíle, metodika a vybrané výstupy jsou v příspěvku představeny. Získaná data jsou zde využita pro návrhy doporučení týkající se pedagogické dokumentace i praktické realizace výukových situací.
Název v anglickém jazyce
Models of interaction between a teacher and a student with multiple disability
Popis výsledku anglicky
The article presents the specifics of the interaction between teachers and students with severe multiple disabilities. These specifics are analysed from two different perspectives, which the author called the vertical and horizontal approach to interaction. In terms of vertical approach is a cross section of interaction and its analysis at a given moment. In terms of the horizontal approach, the interaction is analyzed as a process in time. This description was based on the outcomes of research investigations of the author realized by students with severe multiple disabilities and their teachers whose objectives, methodology and selected outputs are presented in the paper. The data obtained are used to draft recommendations on educational documentation and practical implementation of teaching situations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
105-121
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—