Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

REFLECTION OF VIDEORECORDINGS AS A PART OF THE CREATION PROCESS OF PROSPECTIVE KINDERGARTEN TEACHERS’ PROFESSIONAL PORTFOLIO

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110544" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    REFLECTION OF VIDEORECORDINGS AS A PART OF THE CREATION PROCESS OF PROSPECTIVE KINDERGARTEN TEACHERS’ PROFESSIONAL PORTFOLIO

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution gives information about a research aimed at construction of one component of professional portfolio of prospective kindergarten teachers by means of reflective teaching. During the stages of reflection and subsequent analysis aiming at the development of mathematical pre-literacy, the video-based observation method was used. We present an analysis of an activity aiming at the development of geometrical concepts. We use the ALACT reflection model for processing materials to be included in the portfolio. The research outcomes show that the materials focusing on various aspects of children’s mathematical pre-literacy development in the real-life kindergarten environments can be used for the construction of prospective kindergarten teacher portfolios.

  • Název v anglickém jazyce

    REFLECTION OF VIDEORECORDINGS AS A PART OF THE CREATION PROCESS OF PROSPECTIVE KINDERGARTEN TEACHERS’ PROFESSIONAL PORTFOLIO

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution gives information about a research aimed at construction of one component of professional portfolio of prospective kindergarten teachers by means of reflective teaching. During the stages of reflection and subsequent analysis aiming at the development of mathematical pre-literacy, the video-based observation method was used. We present an analysis of an activity aiming at the development of geometrical concepts. We use the ALACT reflection model for processing materials to be included in the portfolio. The research outcomes show that the materials focusing on various aspects of children’s mathematical pre-literacy development in the real-life kindergarten environments can be used for the construction of prospective kindergarten teacher portfolios.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium Elementary Mathematics Teaching : Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics

  • ISBN

    9788076030695

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    271-280

  • Název nakladatele

    Charles University

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Charles University Faculty of Education Prague

  • Datum konání akce

    18. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000505160800027