REFLECTION OF VIDEORECORDINGS AS A PART OF THE CREATION PROCESS OF PROSPECTIVE KINDERGARTEN TEACHERS’ PROFESSIONAL PORTFOLIO
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110544" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110544 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
REFLECTION OF VIDEORECORDINGS AS A PART OF THE CREATION PROCESS OF PROSPECTIVE KINDERGARTEN TEACHERS’ PROFESSIONAL PORTFOLIO
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution gives information about a research aimed at construction of one component of professional portfolio of prospective kindergarten teachers by means of reflective teaching. During the stages of reflection and subsequent analysis aiming at the development of mathematical pre-literacy, the video-based observation method was used. We present an analysis of an activity aiming at the development of geometrical concepts. We use the ALACT reflection model for processing materials to be included in the portfolio. The research outcomes show that the materials focusing on various aspects of children’s mathematical pre-literacy development in the real-life kindergarten environments can be used for the construction of prospective kindergarten teacher portfolios.
Název v anglickém jazyce
REFLECTION OF VIDEORECORDINGS AS A PART OF THE CREATION PROCESS OF PROSPECTIVE KINDERGARTEN TEACHERS’ PROFESSIONAL PORTFOLIO
Popis výsledku anglicky
The contribution gives information about a research aimed at construction of one component of professional portfolio of prospective kindergarten teachers by means of reflective teaching. During the stages of reflection and subsequent analysis aiming at the development of mathematical pre-literacy, the video-based observation method was used. We present an analysis of an activity aiming at the development of geometrical concepts. We use the ALACT reflection model for processing materials to be included in the portfolio. The research outcomes show that the materials focusing on various aspects of children’s mathematical pre-literacy development in the real-life kindergarten environments can be used for the construction of prospective kindergarten teacher portfolios.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Mathematics Teaching : Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics
ISBN
9788076030695
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
271-280
Název nakladatele
Charles University
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Charles University Faculty of Education Prague
Datum konání akce
18. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000505160800027