Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj interkulturní komunikační kompetence v hodinách anglického jazyka na 1. stupni ZŠ v Praze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00112943" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00112943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj interkulturní komunikační kompetence v hodinách anglického jazyka na 1. stupni ZŠ v Praze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje výzkum zaměřený na rozvoj interkulturní komunikační kompetence (IKK) ve výuce angličtiny na prvním stupni pražských základních škol. Výzkum sestával ze tří částí, které zahrnovaly dotazníkové šetření u 73 učitelů angličtiny na prvním stupni ZŠ, interview se třemi z nich a analýzu dvou vybraných učebnic (Happy Street 1 New Edition a Chit Chat 1). Výzkum se zaměřil na postoje učitelů k výuce kulturních témat a rozvoji IKK u žáků prvního stupně ZŠ, silné a slabé stránky tohoto procesu a analýzu kulturních aspektů ve vybraných učebnicích pro první stupeň ZŠ. Výsledky výzkumu naznačují nesoulad mezi cíli, které si učitelé ve svých hodinách kladou a příležitostmi k učení, které nabízejí svým žákům. Zdá se, že se učitelé zaměřují zejména na kognitivní složku IKK, zejména na tzv. Big-C Culture, stejně jako vybrané učebnice, ačkoliv každá z nich přistupuje ke kulturním tématům z odlišného hlediska.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural Communicative Competence Development in English Lessons at Primary Schools in Prague

  • Popis výsledku anglicky

    The research presented in this article addressed teaching culture and developing intercultural communicative competence (ICC) in primary English classes in Prague. It consisted of three parts that included a survey among 73 primary English teachers, interviews with three of them and an analysis of two selected course books (Happy Street 1 New Edition and Chit Chat 1). The aims of the research were to examine teachers’ attitudes towards teaching culture and developing ICC of primary learners, to explore possible strengths and weaknesses of this process and to evaluate cultural aspects presented in the selected course books intended for primary EFL learners. The findings show a discrepancy between the aims that teachers set for their classes and the opportunities to learn they offer to their pupils. It seems that the teachers focus mainly on the cognitive component of ICC, mainly Big-C Culture, which is also present in the analysed course books, although each of them employs a different approach concerning cultural topics.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3

  • ISBN

    9788026109327

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    36-44

  • Počet stran knihy

    154

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly