Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural studies approach in the subject German as a foreign language using the concept of Linguistic Landscapes as an example

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113024" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://old.ff.ujep.cz/ab/index.php/de/jahrgang-13-2019" target="_blank" >http://old.ff.ujep.cz/ab/index.php/de/jahrgang-13-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Kulturwissenschaftlicher Ansatz im Fach Deutsch als Fremdsprache am Beispiel des Konzepts Linguistic Landscapes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In den letzten Jahren wird im Hochschulfach Deutsch als Fremdsprache eine intensive Diskussion hinsichtlich gewisser Defizite bei der Kulturvermittlung geführt, die das Ziel verfolgt, kulturbezogene Inhalte in den DaF-Unterricht zu (re)integrieren. Im Beitrag wird auf die Gründe des wenig zufriedenstellenden Ist-Zustandes eingegangen und auf die wichtige Rolle kulturwissenschaftlicher Theoriebildung für den DaF-Unterricht und das Potenzial des Konzeptes der Linguistic Landscapes hingewiesen, das auf kulturwissenschaftlicher Basis bereits ausgearbeitet ist und neue Perspektiven für einen Fremdsprachenunterricht eröffnet, der den engen Zusammenhang von Sprache und Kultur akzentuieren möchte. Im zweiten Teil des Beitrags wird das didaktische Potenzial dieses Konzepts an einigen konkreten Unterrichtsvorschlägen verdeutlicht.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural studies approach in the subject German as a foreign language using the concept of Linguistic Landscapes as an example

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, German as a foreign language (DaF) has been intensively debated with regard to certain deficits in cultural mediation, with the aim of (re-)integrating cultural content in teaching DaF. This article discusses the reasons for the unsatisfactory state of affairs, and points out the important role of Cultural Theory in teaching, and the potential use of the concept of Linguistic Landscapes (as developed in Cultural Studies) to open up new perspectives for DaF teaching by accentuating the close connection between language and culture. In the second part of the paper the didactic potential of this concept is clarified by introducing several suggestions for lessons.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aussiger Beiträge. Germanistische Schriftenreihe aus Forschung und Lehre

  • ISSN

    1802-6419

  • e-ISSN

    2570-916X

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2019

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    81-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85082135826