Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tělesná výchova ve vybraných kurikulárních dokumentech Norska a České republiky – srovnávací studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113144" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113144 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2019-03-04.pdf" target="_blank" >http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2019-03-04.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tělesná výchova ve vybraných kurikulárních dokumentech Norska a České republiky – srovnávací studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje srovnávací výzkum kurikulárních dokumentů tělesné výchovy Norska a České republiky. Výzkum se zaměřuje na dokumenty projektované pro primární vzdělávání; v případě norského kurikula je částečně nutné zohlednit také vyšší stupně. Úvodní kapitola argumentuje pro aktuálnost podobných výzkumů v dané oblasti. Následně autorka představuje metodiku provedeného komparativního výzkumu shrnutou do čtyř provázaných kroků. Výsledková část je popisem analýzy jednotlivých dokumentů. Jak se ukazuje v závěrečné části, výzkum dospěl k několika zjištěním: norské kurikulum akcentuje orientaci na prožitek, spolupráci, participaci, kdežto výkon je spíše upozaděn. Norský i český dokument se orientuje na zdraví a celoživotní pohybovou aktivnost, avšak českým dokumentům chybí dostatečně specifikované vzdělávací cíle pro tělesnou výchovu a vykazují nedostatečné provázání vzdělávacích cílů a vzdělávacího obsahu. Oproti norskému je české kurikulum nekonzistentní, což může negativně ovlivňovat kvalitu vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Physical education in some curricular documents of Norway and the Czech Republic – a comparative study

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents a comparative research on curriculum documents of physical education in Norway and the Czech Republic. The research focuses on documents designed for primary education; in the case of the Norwegian curriculum, it is also necessary to take into account the higher grades. The text is presented in a chapter that puts the issue under consideration in a wider context, demonstrating its importance in the field. Subsequently, the author presents a methodology of comparative research, summarized in four interconnected steps. The result section describes the analysis of individual documents. As shown in the final part, the research has led us to several findings: the Norwegian curriculum aims at the orientation experience, cooperation, participation, while the performance is rather played down. Both the Norwegian and the Czech documents focus on the health and lifelong physical activity, but the Czech document lacks the well-defined educational objectives for physical education and show low congruence of educational goals and content. In contrast to the Norwegian curriculum, the Czech curriculum is inconsistent, which can negatively affect the quality of education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie. Časopis vědecké společnosti kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    7-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus