Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113230" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná monografie představuje téma dvojí výjimečnosti, tedy přítomnost speciálních vzdělávacích potřeb, převážně specifických poruch učení, v kombinaci s nadáním či mimořádným nadáním u žáka. V prvních kapitolách jsou charakterizovány základní teoretické koncepty vztahující se ke specifickým poruchám učení, jejich charakteristice a specifickým projevům v mladším školním věku. Dále je vymezena terminologie nadání a mimořádného nadání, jeho identifikace a specifické projevy ve vzdělávání. Všechna teoretická témata jsou charakterizována z pohledu tuzemské a zahraniční literatury. Těžiště monografie tkví v kvalitativním výzkumném šetření realizovaném s běžnými a speciálními pedagogy, jehož cílem bylo zmapování možností úprav vzdělávacího procesu, přístupu učitele a využití vhodných vzdělávacích strategií ke zefektivnění vzdělávacího procesu žáků s dvojí výjimečností.
Název v anglickém jazyce
Specifics in education of pupils with twice exceptionality at primary school
Popis výsledku anglicky
The submitted monograph deals with the topic of twice exceptionality, i.e. the presence of special educational needs, mostly specific learning disabilities, combined with talent or extraordinary talent in the pupil. In the first chapters, basic theoretical concepts related to specific learning disabilities, their characteristics and specific manifestations in younger school age are characterized. In addition, the terminology of talent and extraordinary talent, its identification and specific manifestations in education are defined. The main part of the monograph is in a qualitative research survey carried out with ordinary and special educators, which aimed to map out the possibilities of adjusting the educational process, the teacher's approach and the utilization of appropriate educational strategies to make the educational process of pupils with dual exceptionalism more efficient.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021095601
Počet stran knihy
80
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—