Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The WeChat public platform: strengthening HSS academics’ global competitiveness in non-English speaking countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00116250" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00116250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/11356405.2020.1785141?journalCode=rcye20" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/11356405.2020.1785141?journalCode=rcye20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/11356405.2020.1785141" target="_blank" >10.1080/11356405.2020.1785141</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The WeChat public platform: strengthening HSS academics’ global competitiveness in non-English speaking countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The WeChat public platform has become a low-cost, synchronistic and effective social media channel for daily communications between the Chinese and the West. This project aims to enhance Chinese and European humanities and social sciences (HSS) academics’ global competitiveness in international scholarships via WeChat public platforms. The study was conducted in three parts, the pre-survey, the intervention using the WeChat public programme and the post-survey. There were 224 participants, who used the social media tool WeChat in the quantitative study. After the pre-survey, workshops were designed to introduce the WeChat platform and to explain to the HSS staff at the selected universities how the platform was constructed at the first stage. This was followed by a post-survey questionnaire which was adapted to evaluate the effects of the programme. The results show that Chinese HSS academics are interested in using WeChat public platforms in order to have potential collaborations with the West in research publications, conference presentations, visiting scholar programme applications and students’ mobility programmes.

  • Název v anglickém jazyce

    The WeChat public platform: strengthening HSS academics’ global competitiveness in non-English speaking countries

  • Popis výsledku anglicky

    The WeChat public platform has become a low-cost, synchronistic and effective social media channel for daily communications between the Chinese and the West. This project aims to enhance Chinese and European humanities and social sciences (HSS) academics’ global competitiveness in international scholarships via WeChat public platforms. The study was conducted in three parts, the pre-survey, the intervention using the WeChat public programme and the post-survey. There were 224 participants, who used the social media tool WeChat in the quantitative study. After the pre-survey, workshops were designed to introduce the WeChat platform and to explain to the HSS staff at the selected universities how the platform was constructed at the first stage. This was followed by a post-survey questionnaire which was adapted to evaluate the effects of the programme. The results show that Chinese HSS academics are interested in using WeChat public platforms in order to have potential collaborations with the West in research publications, conference presentations, visiting scholar programme applications and students’ mobility programmes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_027%2F0008360" target="_blank" >EF16_027/0008360: Postdoc@MUNI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CULTURE EDUCATION

  • ISSN

    1135-6405

  • e-ISSN

    1578-4118

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    609-620

  • Kód UT WoS článku

    000558402900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85089178876