Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Chinese Non-Governmental Organizations Use Social Media for Communication: a systematic literature review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F24%3A43972934" target="_blank" >RIV/49777513:23510/24:43972934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fek.zcu.cz/images/books/src/Social%20Media%20Communication.pdf" target="_blank" >https://www.fek.zcu.cz/images/books/src/Social%20Media%20Communication.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Chinese Non-Governmental Organizations Use Social Media for Communication: a systematic literature review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media is also utilized by third-sector organizations all over the world. In the past decade, scholars have been studying how non-governmental organizations/nonprofit organizations (NGO/NPO) use social media. However, the current body in the Chinese context is limited and scattered, and the unique context of China needs more examination due to its unique Through a systematic literature review, this chapter aims to understand how Chinese NGOs are using social media for communication, and what remains to be studied. Results indicate that the existing literature primarily focuses on social media platforms (such as Weibo, WeChat, and TikTok), examining from both organizational and message-level perspectives. Despite the potential of Chinese social media platforms to facilitate two-way dialogues and community building for Chinese NGOs, these organizations predominantly confine themselves to one-way communication strategies. Finally, this chapter discusses the research gaps and provides some future directions for academia.

  • Název v anglickém jazyce

    How Chinese Non-Governmental Organizations Use Social Media for Communication: a systematic literature review

  • Popis výsledku anglicky

    Social media is also utilized by third-sector organizations all over the world. In the past decade, scholars have been studying how non-governmental organizations/nonprofit organizations (NGO/NPO) use social media. However, the current body in the Chinese context is limited and scattered, and the unique context of China needs more examination due to its unique Through a systematic literature review, this chapter aims to understand how Chinese NGOs are using social media for communication, and what remains to be studied. Results indicate that the existing literature primarily focuses on social media platforms (such as Weibo, WeChat, and TikTok), examining from both organizational and message-level perspectives. Despite the potential of Chinese social media platforms to facilitate two-way dialogues and community building for Chinese NGOs, these organizations predominantly confine themselves to one-way communication strategies. Finally, this chapter discusses the research gaps and provides some future directions for academia.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Social Media Communication: Theory and Research

  • ISBN

    978-3-86367-072-6

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    113-127

  • Počet stran knihy

    127

  • Název nakladatele

    GUC

  • Místo vydání

    Lößnitz

  • Kód UT WoS kapitoly