NGOs and NFOs and social media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901922" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
NGOs and NFOs and social media
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter defines the terms NGOs, NPOs and also presents the use of social media in these non-profit organizations in the Visegrad countries. There is also a literature review of research on social media in the nonprofit sector. Legislation and funding are also compared by country. Authors focused on the top 10 NGOs with the most money received from taxes in 2016.
Název v anglickém jazyce
NGOs and NFOs and social media
Popis výsledku anglicky
The chapter defines the terms NGOs, NPOs and also presents the use of social media in these non-profit organizations in the Visegrad countries. There is also a literature review of research on social media in the nonprofit sector. Legislation and funding are also compared by country. Authors focused on the top 10 NGOs with the most money received from taxes in 2016.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Social media and trust building
ISBN
978-80-7211-577-8
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
58-76
Počet stran knihy
181
Název nakladatele
NAVA
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—