Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00118213" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00118213 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/chapter/1934/283" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/chapter/1934/283</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020-5" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)
Popis výsledku v původním jazyce
The author of the article aims to introduce Russian poetic texts into the teaching of Czech students on B1 level. The chosen teaching methodology is based on motivating the students with the use of Czech symbolist poetry by O. Březina and a subsequent analysis of a poem by V. S. Solovyov. Work with the poetry of both authors focuses on perceptual lexicon, which plays key role in uncovering the meaning of a symbolist text. Students can thus gain knowledge of polysemous words and their different author’s connotations in an enticing and creative way. This enhances not only their knowledge of the content and language, but also of the aesthetic component related to the main function of an artistic text.
Název v anglickém jazyce
Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)
Popis výsledku anglicky
The author of the article aims to introduce Russian poetic texts into the teaching of Czech students on B1 level. The chosen teaching methodology is based on motivating the students with the use of Czech symbolist poetry by O. Březina and a subsequent analysis of a poem by V. S. Solovyov. Work with the poetry of both authors focuses on perceptual lexicon, which plays key role in uncovering the meaning of a symbolist text. Students can thus gain knowledge of polysemous words and their different author’s connotations in an enticing and creative way. This enhances not only their knowledge of the content and language, but also of the aesthetic component related to the main function of an artistic text.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Current issues of the Russian language teaching XIV
ISBN
9788021097810
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
39-45
Název nakladatele
Brno: Masaryk University Press
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU, Brno
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000698977300005