Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00118213" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00118213 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/chapter/1934/283" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/chapter/1934/283</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020-5" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-9781-2020-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author of the article aims to introduce Russian poetic texts into the teaching of Czech students on B1 level. The chosen teaching methodology is based on motivating the students with the use of Czech symbolist poetry by O. Březina and a subsequent analysis of a poem by V. S. Solovyov. Work with the poetry of both authors focuses on perceptual lexicon, which plays key role in uncovering the meaning of a symbolist text. Students can thus gain knowledge of polysemous words and their different author’s connotations in an enticing and creative way. This enhances not only their knowledge of the content and language, but also of the aesthetic component related to the main function of an artistic text.

  • Název v anglickém jazyce

    Poetic texts in teaching of Russian on B1 level (on the example of working with vocabulary denoting perception in the poems of O. Březina and V. S. Solovyov)

  • Popis výsledku anglicky

    The author of the article aims to introduce Russian poetic texts into the teaching of Czech students on B1 level. The chosen teaching methodology is based on motivating the students with the use of Czech symbolist poetry by O. Březina and a subsequent analysis of a poem by V. S. Solovyov. Work with the poetry of both authors focuses on perceptual lexicon, which plays key role in uncovering the meaning of a symbolist text. Students can thus gain knowledge of polysemous words and their different author’s connotations in an enticing and creative way. This enhances not only their knowledge of the content and language, but also of the aesthetic component related to the main function of an artistic text.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current issues of the Russian language teaching XIV

  • ISBN

    9788021097810

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    39-45

  • Název nakladatele

    Brno: Masaryk University Press

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    PdF MU, Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000698977300005