Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obava z komunikace v cizím jazyce ve výuce: česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00118328" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00118328 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obava z komunikace v cizím jazyce ve výuce: česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie přináší informace o procesu a výsledcích adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale, která měří obavy z komunikace ve výuce cizího jazyka (Horwitz, Horwitz &amp; Cope, 1986). Proces adaptace na české podmínky zahrnoval ověření obsahové validity, konstruktové validity a identifikaci faktorové struktury nástroje. Na základě výsledků explorační faktorové analýzy v programu STATISTICA 13.3 byla navržena redukce položek z třiceti tří na třináct položek. Vnitřní konzistence adaptované Škály obavy z komunikace v cizím jazyce ve výuce vykázala dostatečný koeficient Cronbachova alfa 0,82.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Language Classroom Anxiety: Czech Adaptation of Foreign Language Classroom Anxiety Scale

  • Popis výsledku anglicky

    The present study provides information on the process and results of scale adaptation, which measures foreign language anxiety (Horwitz, Horwitz &amp; Cope, 1986). The process of adaptation to Czech conditions included the verification of content validity, construct validity, and the identification of a factor structure of the instrument. Based on the results of the exploratory factor analysis in the STATISTICA 13.3 program, a reduction from thirty-three to thirteen items was proosed. The internal consistency of the adapted Foreign Language Classroom Anxiety Scale showed a sufficient Cronbach's alpha coefficient of 0.82.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výzkum v didaktice cizích jazyků III

  • ISBN

    9788021098213

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    13-28

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku