Obava z komunikace v cizím jazyce ve výuce: česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00118328" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00118328 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obava z komunikace v cizím jazyce ve výuce: česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná studie přináší informace o procesu a výsledcích adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale, která měří obavy z komunikace ve výuce cizího jazyka (Horwitz, Horwitz & Cope, 1986). Proces adaptace na české podmínky zahrnoval ověření obsahové validity, konstruktové validity a identifikaci faktorové struktury nástroje. Na základě výsledků explorační faktorové analýzy v programu STATISTICA 13.3 byla navržena redukce položek z třiceti tří na třináct položek. Vnitřní konzistence adaptované Škály obavy z komunikace v cizím jazyce ve výuce vykázala dostatečný koeficient Cronbachova alfa 0,82.
Název v anglickém jazyce
Foreign Language Classroom Anxiety: Czech Adaptation of Foreign Language Classroom Anxiety Scale
Popis výsledku anglicky
The present study provides information on the process and results of scale adaptation, which measures foreign language anxiety (Horwitz, Horwitz & Cope, 1986). The process of adaptation to Czech conditions included the verification of content validity, construct validity, and the identification of a factor structure of the instrument. Based on the results of the exploratory factor analysis in the STATISTICA 13.3 program, a reduction from thirty-three to thirteen items was proosed. The internal consistency of the adapted Foreign Language Classroom Anxiety Scale showed a sufficient Cronbach's alpha coefficient of 0.82.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzkum v didaktice cizích jazyků III
ISBN
9788021098213
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
13-28
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—