Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geneze a současné postavení profese asistenta pedagoga v podmínkách českého školství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00121416" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00121416 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14619" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14619</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2020-3-375" target="_blank" >10.5817/PedOr2020-3-375</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geneze a současné postavení profese asistenta pedagoga v podmínkách českého školství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text je koncipován jako teoretická studie vycházející v návaznosti na nove­lu vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných; v kontextu legislativních změn a nároků na povolání asistenta pe­dagoga. Cílem studie je nabídnout vhled do problematiky geneze a ukotvení profese asistenta pedagoga v současném českém systému vzdělávání. Text má dvě základní tematické roviny. V první jsou představeny historické a legislativní změny asistent­ské profese v průběhu desetiletí. Druhá část studie se věnuje souhrnu požadavků na kvalifikaci a profesní přípravu směřující k aktuální situaci ve školství. Autorka se při­tom nevyhýbá hledání odpovědí na otázky, které provázejí stabilizaci této pomáhající profese v praxi. V centru pozornosti jsou například otázky, které se vztahují k náplni práce asistenta pedagoga, rozmanitosti nároků na vzdělání a postavení této pracovní pozice ve vztahu k ostatním účastníkům vzdělávacího procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    Genesis and current status of the teaching assistant profession in the conditions of Czech education

  • Popis výsledku anglicky

    The text is conceived as a theoretical study based on the amendment to Decree No. 27/2016 Coll., On the education of pupils with special educational needs and gifted pupils; in the context of legislative changes and demands on the profession of teaching assistant. The study aims to offer an insight into the issue of genesis and anchoring the profession of teaching assistants in the current Czech education system. There are two basic thematic levels in the text. The first level presents the historical and legislative changes in the teaching profession over the decades. The second part of the study summarizes the requirements for qualifications and vocational training in the current situation in education. The author seeks answers to the questions that accompany the stabilization of this helping profession in practice. The text’s central questions are about the content of the teaching assistant’s work, the diversity of demands on his education, and this position’s job concerning other educational process participants.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    375-395

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus