Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Female bildungsroman in Czech conduct periodicals: the inception of the genre

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00137160" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00137160 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hecl.it/" target="_blank" >http://www.hecl.it/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Female bildungsroman in Czech conduct periodicals: the inception of the genre

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the beginning of female bildungsroman in the Czech culture between the 1860s and 1870s and recognises the process of establishing its main hermeneutic codes concerning gender, nation, and class. Firstly, I investigate the historical substantiation of conduct fiction for the women as embedded into the literary culture of Czech nationalism and the early stages of establishing systematic education for the girls. Then I explore the continuum of conduct fiction published in the journal for girls "Zlate klasy" between 1867 and 1875 as a moral campaign aimed at recruiting the girls into new practices such as educating at the Czech schools, practising Czech identity including speaking Czech language, and marrying the Czech men exceptionally.

  • Název v anglickém jazyce

    Female bildungsroman in Czech conduct periodicals: the inception of the genre

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the beginning of female bildungsroman in the Czech culture between the 1860s and 1870s and recognises the process of establishing its main hermeneutic codes concerning gender, nation, and class. Firstly, I investigate the historical substantiation of conduct fiction for the women as embedded into the literary culture of Czech nationalism and the early stages of establishing systematic education for the girls. Then I explore the continuum of conduct fiction published in the journal for girls "Zlate klasy" between 1867 and 1875 as a moral campaign aimed at recruiting the girls into new practices such as educating at the Czech schools, practising Czech identity including speaking Czech language, and marrying the Czech men exceptionally.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    HISTORY OF EDUCATION & CHILDRENS LITERATURE

  • ISSN

    1971-1093

  • e-ISSN

    1971-1131

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    407-428

  • Kód UT WoS článku

    000664213700022

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85098139006