Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A proposal of a concept of outdoor education for primary and lower secondary schools – the case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00118772" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00118772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14729679.2020.1830138" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14729679.2020.1830138</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14729679.2020.1830138" target="_blank" >10.1080/14729679.2020.1830138</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A proposal of a concept of outdoor education for primary and lower secondary schools – the case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study was designed to analyse the way in which outdoor education (OE) is implemented at selected elementary schools providing the primary and lower secondary education. To understand the status of OE in the Czechia, a formal framework for implementing OE in national and school curriculum is described in the introduction. The first phase of our research consists of a content analysis of the School Education Programmes (SEPs). All of the analysed SEPs included OE in some form but with differences among the schools in terms of quantity and quality of learning. Therefore, the next phase of our research supplemented the data acquired in the first phase, using structured interviews with 18 teachers at nine model schools. The interviews confirmed that the schools have no concept of OE. Therefore, we made an effort to propose the principles of a concept of OE and its implementation in the Czech curriculum.

  • Název v anglickém jazyce

    A proposal of a concept of outdoor education for primary and lower secondary schools – the case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study was designed to analyse the way in which outdoor education (OE) is implemented at selected elementary schools providing the primary and lower secondary education. To understand the status of OE in the Czechia, a formal framework for implementing OE in national and school curriculum is described in the introduction. The first phase of our research consists of a content analysis of the School Education Programmes (SEPs). All of the analysed SEPs included OE in some form but with differences among the schools in terms of quantity and quality of learning. Therefore, the next phase of our research supplemented the data acquired in the first phase, using structured interviews with 18 teachers at nine model schools. The interviews confirmed that the schools have no concept of OE. Therefore, we made an effort to propose the principles of a concept of OE and its implementation in the Czech curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-00695S" target="_blank" >GA16-00695S: Terénní výuka jako silná výuková strategie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Adventure Education and Outdoor Learning

  • ISSN

    1472-9679

  • e-ISSN

    1754-0402

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    336-356

  • Kód UT WoS článku

    000577903700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092299203