Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel worlds? Parental rationalities of governing children in the context of the diversifying Czech pre-school system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00119203" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00119203 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1350293X.2021.1895266" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1350293X.2021.1895266</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1350293X.2021.1895266" target="_blank" >10.1080/1350293X.2021.1895266</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel worlds? Parental rationalities of governing children in the context of the diversifying Czech pre-school system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on different rationalities of governing children in the context of different ECEC facilities, how the rationalities potentially influence the ways children are cared for and educated, and how this is related to the reproduction of social inequalities. Inspired by Foucault's work on government, it focuses on the ways parents understand how their children should be formed by their ECEC facilities. Different parental rationalities of the government of their children in relation to different ECEC settings are found to potentially accelerate social inequalities. Based on the presented findings, the article calls for widening the discussion on high-quality care.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel worlds? Parental rationalities of governing children in the context of the diversifying Czech pre-school system

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on different rationalities of governing children in the context of different ECEC facilities, how the rationalities potentially influence the ways children are cared for and educated, and how this is related to the reproduction of social inequalities. Inspired by Foucault's work on government, it focuses on the ways parents understand how their children should be formed by their ECEC facilities. Different parental rationalities of the government of their children in relation to different ECEC settings are found to potentially accelerate social inequalities. Based on the presented findings, the article calls for widening the discussion on high-quality care.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-18940S" target="_blank" >GA16-18940S: Diverzifikace předškolního vzdělávání v České republice: Inkluze, exkluze a sociální nerovnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL

  • ISSN

    1350-293X

  • e-ISSN

    1752-1807

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    250-260

  • Kód UT WoS článku

    000626860000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102297422