Being multilingual: boon or bane? Teachers’ perspectiveson linguistic diversity in education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00119618" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00119618 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Being multilingual: boon or bane? Teachers’ perspectiveson linguistic diversity in education
Popis výsledku v původním jazyce
The conference aimed to identify, examine, and discuss the actors, practices, and ideologies that impact, and which are instrumental to, linguistic integration. In the presentation we have shown the teachers` perspective on multilingualism in two urban schools. We used the documentary method to analyze interviews with teachers at concerned schools. Presented results indicated that students’ linguistic reality is not addressed in the context of pedagogical practice and that there is a lack of practical tools necessary to address issues of language diversity.
Název v anglickém jazyce
Being multilingual: boon or bane? Teachers’ perspectiveson linguistic diversity in education
Popis výsledku anglicky
The conference aimed to identify, examine, and discuss the actors, practices, and ideologies that impact, and which are instrumental to, linguistic integration. In the presentation we have shown the teachers` perspective on multilingualism in two urban schools. We used the documentary method to analyze interviews with teachers at concerned schools. Presented results indicated that students’ linguistic reality is not addressed in the context of pedagogical practice and that there is a lack of practical tools necessary to address issues of language diversity.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-12624S" target="_blank" >GA19-12624S: Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů