Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TRAINING OF FUTURE TEACHERS IN THE FIELD OF PRIMARY PREVENTION OF SOCIALLY PATHOLOGICAL PHENOMENA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00121277" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00121277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/SMEJKALOVA2021TRA" target="_blank" >https://library.iated.org/view/SMEJKALOVA2021TRA</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2021.1371" target="_blank" >10.21125/inted.2021.1371</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TRAINING OF FUTURE TEACHERS IN THE FIELD OF PRIMARY PREVENTION OF SOCIALLY PATHOLOGICAL PHENOMENA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In schools and school facilities, teachers are placed in a situation when they take care of a diverse group of pupils. Pupils come from a different family and social environment. Besides the environment, the personality of an individual also plays a role in his/her behaviour. The study examines the views of future teachers on primary prevention as one possibility of reducing the occurrence of socially pathological phenomena at secondary schools. The study also deals with the views of future teachers on pathological phenomena such as domestic violence and rape. Respondents were students preparing for the future profession of a teacher of practical training at secondary schools. The quantitative method, questionnaire technique was used to find the necessary data. The results of the research have shown the need for the education of students – future teachers in the area of primary prevention of socially pathological phenomena. The benefit of the study is not only the findings themselves, but also a warning about the possible undesirable secondary victimization on the part of the teacher. The conclusion of the study is a recommendation for the preparation of future teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    TRAINING OF FUTURE TEACHERS IN THE FIELD OF PRIMARY PREVENTION OF SOCIALLY PATHOLOGICAL PHENOMENA

  • Popis výsledku anglicky

    In schools and school facilities, teachers are placed in a situation when they take care of a diverse group of pupils. Pupils come from a different family and social environment. Besides the environment, the personality of an individual also plays a role in his/her behaviour. The study examines the views of future teachers on primary prevention as one possibility of reducing the occurrence of socially pathological phenomena at secondary schools. The study also deals with the views of future teachers on pathological phenomena such as domestic violence and rape. Respondents were students preparing for the future profession of a teacher of practical training at secondary schools. The quantitative method, questionnaire technique was used to find the necessary data. The results of the research have shown the need for the education of students – future teachers in the area of primary prevention of socially pathological phenomena. The benefit of the study is not only the findings themselves, but also a warning about the possible undesirable secondary victimization on the part of the teacher. The conclusion of the study is a recommendation for the preparation of future teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2021 Proceedings

  • ISBN

    9788409276660

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    6880-6888

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Spain

  • Místo konání akce

    Spain

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku