Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mistakes in solutions by primary school pupils in selected problems of mathematical kangaroo competition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00122026" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00122026 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/NOVAKOVA2021MIS" target="_blank" >https://library.iated.org/view/NOVAKOVA2021MIS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.0907" target="_blank" >10.21125/edulearn.2021.0907</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mistakes in solutions by primary school pupils in selected problems of mathematical kangaroo competition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution analyses mistakes in two Mathematical Kangaroo word “real-life” problems. The respective problems are non-standard, i.e. primary school pupils must apply higher cognitive functions to solve them successfully as simple application of knowledge obtained in classes of mathematics is not sufficient. They further have the form of multiple choice. We believe that the quantitative analysis of the choice of incorrect distractors enables us to estimate the reasons of pupils’ mistakes. Our research was performed on the sample of 430 respondents, pupils of 4th and 5th grade of primary school. Our contribution presents histograms of choices of distractors in both tasks and samples of pupils' solution records.

  • Název v anglickém jazyce

    Mistakes in solutions by primary school pupils in selected problems of mathematical kangaroo competition

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution analyses mistakes in two Mathematical Kangaroo word “real-life” problems. The respective problems are non-standard, i.e. primary school pupils must apply higher cognitive functions to solve them successfully as simple application of knowledge obtained in classes of mathematics is not sufficient. They further have the form of multiple choice. We believe that the quantitative analysis of the choice of incorrect distractors enables us to estimate the reasons of pupils’ mistakes. Our research was performed on the sample of 430 respondents, pupils of 4th and 5th grade of primary school. Our contribution presents histograms of choices of distractors in both tasks and samples of pupils' solution records.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th international Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN21

  • ISBN

    9788409312672

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1117

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    4300-4307

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    5. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku