Mistakes in solutions by primary school pupils in selected problems of mathematical kangaroo competition
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00122026" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00122026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/view/NOVAKOVA2021MIS" target="_blank" >https://library.iated.org/view/NOVAKOVA2021MIS</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.0907" target="_blank" >10.21125/edulearn.2021.0907</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mistakes in solutions by primary school pupils in selected problems of mathematical kangaroo competition
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution analyses mistakes in two Mathematical Kangaroo word “real-life” problems. The respective problems are non-standard, i.e. primary school pupils must apply higher cognitive functions to solve them successfully as simple application of knowledge obtained in classes of mathematics is not sufficient. They further have the form of multiple choice. We believe that the quantitative analysis of the choice of incorrect distractors enables us to estimate the reasons of pupils’ mistakes. Our research was performed on the sample of 430 respondents, pupils of 4th and 5th grade of primary school. Our contribution presents histograms of choices of distractors in both tasks and samples of pupils' solution records.
Název v anglickém jazyce
Mistakes in solutions by primary school pupils in selected problems of mathematical kangaroo competition
Popis výsledku anglicky
The contribution analyses mistakes in two Mathematical Kangaroo word “real-life” problems. The respective problems are non-standard, i.e. primary school pupils must apply higher cognitive functions to solve them successfully as simple application of knowledge obtained in classes of mathematics is not sufficient. They further have the form of multiple choice. We believe that the quantitative analysis of the choice of incorrect distractors enables us to estimate the reasons of pupils’ mistakes. Our research was performed on the sample of 430 respondents, pupils of 4th and 5th grade of primary school. Our contribution presents histograms of choices of distractors in both tasks and samples of pupils' solution records.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
13th international Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN21
ISBN
9788409312672
ISSN
—
e-ISSN
2340-1117
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
4300-4307
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Seville
Místo konání akce
online
Datum konání akce
5. 7. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—