Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00122542" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00122542 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1970" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1970</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.978" target="_blank" >10.14712/23362189.2021.978</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020
Popis výsledku v původním jazyce
Studie přináší přehled témat a empirických poznatků z výzkumů provedených v oblasti předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020. Navazuje na přehledovou studii výzkumů předškolního vzdělávání v letech 2000–2010. Studie vychází z analýzy výzkumných statí, které byly ve sledovaném období publikovány v odborných časopisech a relevantních sbornících. Předkládaná studie odpovídá na výzkumné otázky: (1) Jaká témata byla ve výzkumech řešena a jaké cíle byly sledovány? (2) Jaké metody byly využívány a na jakých souborech byly studie realizovány? (3) Jaká podstatná zjištění a závěry z těchto studií vyplynuly? Na základě analýzy těchto studií dospěly autorky ke zjištěním, že během sledovaného období byl přesunut publikační důraz do odborných časopisů, nicméně nedošlo k výrazné změně v oblasti zpracovávaných témat. V oblasti metodologie provedených výzkumů je možné sledovat posun ke kvalitativní až smíšené metodologii.
Název v anglickém jazyce
A Review of Research on Preschool Education in the Czech Republic between 2011 and 2020
Popis výsledku anglicky
Th e study provides an overview of topics and empirical fi ndings from research conducted in the fi eld of preschool education in the Czech Republic in 2011-2020. It follows up an overview study of research on preschool education in the years 2000-2010. The study analysed research studies that were published in professional journals and relevant proceedings in the period under review. Th e study answers the research questions: (1) What topics were addressed in the research and what goals were pursued? (2) What methods were used and on what samples were the studies performed? (3) What signifi cant fi ndings and conclusions emerged from these studies? On the basis of their analysis of these studies, the authors came to the conclusion that during the period under review, the emphasis on publishing was shifted to professional journals; however, there was no signifi cant change in the area of topics covered. In the area of research methodology, it is possible to observe a shift to a qualitative or mixed methodology.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Svazek periodika
71
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
483-504
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—