Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00124012" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00124012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ej-edu.org/index.php/ejedu/article/view/202/112" target="_blank" >https://www.ej-edu.org/index.php/ejedu/article/view/202/112</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24018/ejedu.2021.2.6.202" target="_blank" >10.24018/ejedu.2021.2.6.202</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Until recently, the Czech Republic had an educational system dominated by indigenous people, who accounted for 95% of the school population. With the increasing influx of migrants and foreign students especially from outside the European Union, came a great disparity among the quality of learners and their learning needs, and consideration for the challenges associated with being a minority and living within a foreign culture. This prompted research into ways of adapting the education system to the increasing demands of the learning styles and needs of diverse pupils in Czech classrooms. This article presents a survey study of current scholarly sources on this topic. This study examines the system of compulsory education in the Czech Republic and the position and responsibility of the teacher in promoting a culturally responsive and inclusive learning environment. The study relies on descriptive and content analysis. Recommendations are made to stakeholders on how to bring more culturally sensitive approaches into the classroom to enhance the cultural and social integration of all pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review

  • Popis výsledku anglicky

    Until recently, the Czech Republic had an educational system dominated by indigenous people, who accounted for 95% of the school population. With the increasing influx of migrants and foreign students especially from outside the European Union, came a great disparity among the quality of learners and their learning needs, and consideration for the challenges associated with being a minority and living within a foreign culture. This prompted research into ways of adapting the education system to the increasing demands of the learning styles and needs of diverse pupils in Czech classrooms. This article presents a survey study of current scholarly sources on this topic. This study examines the system of compulsory education in the Czech Republic and the position and responsibility of the teacher in promoting a culturally responsive and inclusive learning environment. The study relies on descriptive and content analysis. Recommendations are made to stakeholders on how to bring more culturally sensitive approaches into the classroom to enhance the cultural and social integration of all pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Education and Pedagogy

  • ISSN

    2736-4534

  • e-ISSN

    2736-4534

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    BE - Belgické království

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    106-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus