Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika vzdělávání žáků-cizinců v české primární škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888199" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ncds.ff.cuni.cz/system/files/NCDS1-2016_Sindelarova.pdf" target="_blank" >http://ncds.ff.cuni.cz/system/files/NCDS1-2016_Sindelarova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika vzdělávání žáků-cizinců v české primární škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je poukázat na problematiku spojenou se vzděláváním žáků-cizinců na 1. stupni základních škol v České republice. Pozornost bude věnována doporučením Rady Evropy k řešení problému vícejazyčných tříd a zefektivnění školního multikulturního prostředí, současné legislativě a možnostem dalšího vzdělávání pedagogů v praxi v této oblasti. Obsah článku je zaměřen zejména na řešení aktuálních problémů spojených s vícejazyčností a multikulturní třídou, na postupy a přístupy pedagogů, které vedou nejen k rychlejší integraci žáků-cizinců, ale i k jejich efektivnějšímu vzdělávání ve školním prostředí. Příspěvek přináší i doporučení Rady Evropy ve vztahu k národním politikám jednotlivých zemí, zabývá se otázkami plurilingvismu, diversity, interkulturního vzdělávání, profesionality pedagoga, a to nejen v souvislosti se zvyšováním jazykové kompetence, ale i postavením žáka-cizince v multikulturní třídě.

  • Název v anglickém jazyce

    The issue of educating migrant pupils in Czech primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the lecture is to draw attention to educating migrant pupils at early stage of primary school in the Czech Republic. It will focus on the recommendation of the Council of Europe' s policy to bring solutions into multilingual classrooms on how to make school multicultural environment effective as well as bring contemporary legislative issues and present possibilites of continuous professional development of teachers within this field. Content of the article focuses on solving current problems associated with multilingualism and teacher's role in multicultural classroom aiming not only at faster integration of pupils-foreigners but also at their effective learning in the school environment. The paper presents the recommendations of the Council of Europe in relation to national policies of different countries dealing with the issues such as plurilingualism, diversity, intercultural education, teacher proficiency not only in the sense of improving language skills but also with respect to the pupil-foreigner's position in the multicultural classroom.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová čeština doma a ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    118-132

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus