Problematika vzdělávání žáků-cizinců v české primární škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888199" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ncds.ff.cuni.cz/system/files/NCDS1-2016_Sindelarova.pdf" target="_blank" >http://ncds.ff.cuni.cz/system/files/NCDS1-2016_Sindelarova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika vzdělávání žáků-cizinců v české primární škole
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je poukázat na problematiku spojenou se vzděláváním žáků-cizinců na 1. stupni základních škol v České republice. Pozornost bude věnována doporučením Rady Evropy k řešení problému vícejazyčných tříd a zefektivnění školního multikulturního prostředí, současné legislativě a možnostem dalšího vzdělávání pedagogů v praxi v této oblasti. Obsah článku je zaměřen zejména na řešení aktuálních problémů spojených s vícejazyčností a multikulturní třídou, na postupy a přístupy pedagogů, které vedou nejen k rychlejší integraci žáků-cizinců, ale i k jejich efektivnějšímu vzdělávání ve školním prostředí. Příspěvek přináší i doporučení Rady Evropy ve vztahu k národním politikám jednotlivých zemí, zabývá se otázkami plurilingvismu, diversity, interkulturního vzdělávání, profesionality pedagoga, a to nejen v souvislosti se zvyšováním jazykové kompetence, ale i postavením žáka-cizince v multikulturní třídě.
Název v anglickém jazyce
The issue of educating migrant pupils in Czech primary school
Popis výsledku anglicky
The aim of the lecture is to draw attention to educating migrant pupils at early stage of primary school in the Czech Republic. It will focus on the recommendation of the Council of Europe' s policy to bring solutions into multilingual classrooms on how to make school multicultural environment effective as well as bring contemporary legislative issues and present possibilites of continuous professional development of teachers within this field. Content of the article focuses on solving current problems associated with multilingualism and teacher's role in multicultural classroom aiming not only at faster integration of pupils-foreigners but also at their effective learning in the school environment. The paper presents the recommendations of the Council of Europe in relation to national policies of different countries dealing with the issues such as plurilingualism, diversity, intercultural education, teacher proficiency not only in the sense of improving language skills but also with respect to the pupil-foreigner's position in the multicultural classroom.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová čeština doma a ve světě
ISSN
1805-367X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
118-132
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—