Design učebních úloh v telekolaborativních projektech zaměřených na rozvoj interkulturní komunikační kompetence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00124073" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00124073 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Design učebních úloh v telekolaborativních projektech zaměřených na rozvoj interkulturní komunikační kompetence
Popis výsledku v původním jazyce
Současný výzkum věnovaný rozvoji interkulturní komunikační kompetence (ICC) lze rozdělit na dva hlavní proudy: tradiční přístup k rozvoji ICC ve třídě a přístup zohledňující telekolaboraci, přičemž současný empirický výzkum rozvoje ICC zahrnující moderní technologie počet studií tradičního proudu převyšuje (Lewis & O’Dowd 2016; Liddicoat & Scarino 2013 in Liu 2019; Liu 2019; Godwin-Jones 2013). Díky telekolaborativním nástrojům dochází k posunu vnímání možností interkulturního učení (Lee 2009; O’Dowd 2011) a jsou dokonce považovány za efektivnější než tradiční výuka ve třídě (Li & Wang 2014). Proto je ve výzkumu rozvoje ICC v kontextu CALL (Computer Assisted Language Learning) v posledních letech patrná jasná tendence věnovat se tzv. multimodal communicative competence (MCC) a vlivu přechodu od „textu k obrazovce“ na úspěšnost interkulturních výměn (Hauck 2007). Cílem textu je tedy v návaznosti na tyto výukové i výzkumné trendy v oblasti rozvoje ICC přinést konkrétní příklady designu telekolaborativních učebních úloh, které v odborné literatuře nacházíme.
Název v anglickém jazyce
Task design in telecollaborative projects aimed at intercultural competence development
Popis výsledku anglicky
Current research devoted to intercultural communicative competence (ICC) development can be divided into two main streams: the traditional approach to ICC development in the classroom and the telecollaborative approach. The number of empirical research studies including modern technologies in ICC development outnumbers the number of studies of the traditional stream (Liddicoat & Scarino, 2013 in Liu, 2019; Liu, 2019; Godwin-Jones, 2013). Telecollaborative online tools have been changing the perception of intercultural learning opportunities (Lee, 2009; O’Dowd, 2011) and they are even considered more effective than traditional classroom teaching in students’ ICC development (Li & Wang, 2014), which is the reason there is a lot of attention paid to multimodal communicative competence (MCC) in the context of research on ICC development using CALL (Computer Assisted Language Learning) and influence of the transition from “text to screen” on the success of intercultural exchanges (Hauck, 2007). Therefore, the aim of this paper is, based on the current research and teaching trends in the area of ICC development, to introduce specific examples of telecollaborative tasks suitable for the development of ICC that can be found in relevant literature.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4
ISBN
9788026110781
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
18-29
Počet stran knihy
206
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—