Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Review Study of Activities Used in the Development of Intercultural Communication Competence in Foreign Language Classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F22%3A50019302" target="_blank" >RIV/62690094:18450/22:50019302 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijscl.net/article_253437.html" target="_blank" >http://www.ijscl.net/article_253437.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22034/ijscl.2022.556666.2681" target="_blank" >10.22034/ijscl.2022.556666.2681</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Review Study of Activities Used in the Development of Intercultural Communication Competence in Foreign Language Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the long-term goals of the European Union is to incorporate intercultural communication into the lessons of foreign languages. The new concepts present that the linguistic part of foreign language education should be equal to the intercultural part of foreign language education. Nowadays, teachers believe in the importance of developing the intercultural communicative competence of their students. However, studies have shown that teachers of foreign languages do not have sufficient knowledge of how to include intercultural communication (IC) in their lessons. This review provides an overview of activities that are aimed at developing the intercultural communicative competence of the students. The research was conducted in two databases, Scopus and Web of Science, where specific research studies were found based on the previously set criteria. The results provide the following techniques and activities, such as a flipped classroom method, role-plays, telecollaboration, computer-mediated communication, viewing-listening-speaking method, 360-degree video technology, an online ICC training model, authentic materials, and a scavenger hunt, which can develop the ICC.

  • Název v anglickém jazyce

    A Review Study of Activities Used in the Development of Intercultural Communication Competence in Foreign Language Classes

  • Popis výsledku anglicky

    One of the long-term goals of the European Union is to incorporate intercultural communication into the lessons of foreign languages. The new concepts present that the linguistic part of foreign language education should be equal to the intercultural part of foreign language education. Nowadays, teachers believe in the importance of developing the intercultural communicative competence of their students. However, studies have shown that teachers of foreign languages do not have sufficient knowledge of how to include intercultural communication (IC) in their lessons. This review provides an overview of activities that are aimed at developing the intercultural communicative competence of the students. The research was conducted in two databases, Scopus and Web of Science, where specific research studies were found based on the previously set criteria. The results provide the following techniques and activities, such as a flipped classroom method, role-plays, telecollaboration, computer-mediated communication, viewing-listening-speaking method, 360-degree video technology, an online ICC training model, authentic materials, and a scavenger hunt, which can develop the ICC.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Society, Culture and Language

  • ISSN

    2329-2210

  • e-ISSN

    2329-2210

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    137-150

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85134302507