Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 2
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F17%3A43950634" target="_blank" >RIV/49777513:23330/17:43950634 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/17:43950634
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 2
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem publikace Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 2 je prostřednictvím interdisciplinárního přístupu představit a řešit aktuální problémové otázky rozvíjení IKK ve výuce cizích jazyků na různých stupních škol. V rámci jednotlivých kapitol se protínají poznatky a metodologie oborových didaktik cizích jazyků, obecné didaktiky, pedagogiky, pedagogické psychologie a filologie. Kapitoly objasňují jak teoretická východiska, tak především shrnují závěry dílčích výzkumů (kvalitativní výzkum z oblasti pedagogické psychologie zaměřený na autodiagnostiku, analýza učebnic, akční výzkum k výuce IKK na základní škole, kvalitativní šetření týkající se pregraduální přípravy učitelů atd.). Dále se zabývají didaktickou aplikací IKK v praxi, přinášejí konkrétní náměty a řešení pro rozvíjení jednotlivých složek IKK ve výuce cizích jazyků (modelová cvičení pro trénink interkulturních dovedností, didaktizace small-c culture, rozvíjení interkulturních postojů na základě rozboru "imagí" různých zemí a uvědomění si kulturní podmíněnosti vlastního vnímání světa, interkulturní čtenářství). Podstatná část publikace je věnována analýze zařazení témat IK a IKK do vysokoškolské přípravy budoucích učitelů cizích jazyků a učitelů vůbec.
Název v anglickém jazyce
Developing Intercultural Communicative Competence in Foreign Language Teaching and Learning 2
Popis výsledku anglicky
The aim of the publication Developing Intercultural Communicative Competence in Foreign Language Teaching and Learning 2 is to introduce and deal with topical issues of developing ICC in foreign language teaching and learning at various levels of education via an interdisciplinary approach. Knowledge and methodology of field didactics of foreign languages, general didactics, pedagogy, pedagogical psychology and philology overlap across individual chapters. The chapters clarify a theoretical background as well as mainly summarise particular research outcomes (qualitative research on the topic of pedagogical psychology focused on autodiagnosis, textbook evaluation, action research into ICC developi ng at lower secondary school, qualitative research on pregradual teacher education etc.). Furthermore, they deal with didactic application of ICC in practice, introduce specific suggestions and solutions how to develop particular constituents of ICC in foreign language teaching and learning (model tasks for practising intercultural skills, conceptualisation of didactic aspects of small-c culture, developing intercultural attitudes on the basis of analysed “images” of various countries and realising cultural determination of one’s own world awareness, intercultural reading). A substantial part of the publication deals with the analysis of the way in which the topics of IC and ICC are incorporated into pregradual studies of prospective foreign language teachers at universities and teachers in general
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-261-0764-4
Počet stran knihy
178
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS knihy
—