K rozvoji interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191473" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191473 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_1_IKK_Kostkova.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_1_IKK_Kostkova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K rozvoji interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie je představit výzkumné šetření v oblasti hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence (dále ICC1) u studentů učitelství anglického jazyka pro základní školy v rámci studijního předmětu Intercultural Communicative Competence. Fenomén interkulturality klade nové nároky nejen na pedagogickou praxi, ale i výzkum. Zaměřujeme se tedy na tematiku interkulturní výchovy a vzdělávání s klíčovým cílem rozvoje ICC. Předpokladem pro výzkumné uchopení problematiky je konceptualizace konstruktuICC a jeho následná didaktizace, tj. rozvoj a hodnocení. V rámci realizovaného výzkumného šetření jsme využili kvantitativního i kvalitativního přístupu ke sběru i analýze dat; jako techniky sběru dat byl využit dotazník YOGA Form a ohniskové skupiny, jejichž transkripty byly podrobeny obsahové analýze. Výzkumný soubor tvořilo 17 studentů učitelství anglického jazyka (15 žen a 2 muži; průměrný věk: 24 let). Cílem výzkumného šetření bylo odhalit, zda u studentů na základě absolvování stud
Název v anglickém jazyce
On the development of intercultural communicative competence of English language student teachers
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to assess the development of intercultural communicative competence (ICC) in student teachers of English language for elementary schools within a study subject Intercultural Communicative Competence. The phenomenon of interculturality poses new demands not only on pedagogical practice, but on research too. In the subsequent part of the study focus lies on intercultural education, the key aim of which is defined as development of ICC. The basis for the further empirical part is toconceptualize the construct of ICC and to elaborate on its consequent didactic aspects, i.e. its development and assessment. In the empirical study we use the following data collection techniques: questionnaire and focus groups with the aim to investigate whether the students' ICC developed and if yes, then in which dimensions and to what extent. In conclusion, implications for pedagogical theory and practice are discussed on the basis of the gained research outcomes, i.e. development m
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
72-91
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—