Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43964292" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43964292 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem publikace Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4 je prostřednictvím interdisciplinárního přístupu nastolit a řešit aktuální otázky rozvíjení IKK ve výuce cizích jazyků na různých stupních škol, a to včetně terciálního vzdělávání. Kniha představuje současná témata ve výzkumu a výuce IKK ve světě, a to především rekonceptualizaci IKK ve vztahu k interkulturnímu mluvčímu a jeho směnu za kosmopolitního mluvčího, rekonceptulizaci IKK v kontextu multimodality a telekolaborace a s nimi spojený nový design učebních úloh. Analyzuje vývoj uchopení IKK v českých kurikulárních a jiných základních vzdělávacích dokumentech. Rozebírá rozvíjení IKK ve vzdělávacím oboru Cizí jazyk a Další cizí jazyk v RVP. Zaměřuje se rovněž na didaktický potenciál průniků IKK a průřezových témat, klíčových kompetencí a mezipředmětových vztahů. Vybrané kapitoly se věnují určitým minuciózním oblastem: výuce IKK v odborném cizím jazyce, v překladatelské praxi a v literární výchově. Publikace reflektuje rozvíjení IK a IKK v heterogenní společnosti, dotýká se problematiky žáků s odlišným mateřským jazykem a bilingvismu.
Název v anglickém jazyce
Developing Intercultural Communication Competence in Foreign Language Teaching 4
Popis výsledku anglicky
The aim of the publication Developing Intercultural Communication Competence in Foreign Language Teaching 4 is to bring up and address current issues of ICC development in foreign language teaching at various levels of schools, including tertiary education, through an interdisciplinary approach. The book presents current topics in ICC research and teaching in various parts of the world, especially the reconceptualization of ICC in relation to the intercultural speaker and his/her exchange for a cosmopolitan speaker, the reconceptualization of ICC in the context of multimodality and telecollaboration, and the corresponding new design of learning tasks. It analyses the development of the concept of ICC in Czech curricular and other basic educational documents. It analyses the development of ICC in the subject Foreign Language (L2) and another foreign language (L3) in the Framework Education Programme for Basic Education (FEP BE). It also focuses on the didactic potential of ICC intersections and cross-cutting themes, key competencies, and interdisciplinary relationships. Selected chapters deal with particular areas: the incorporation of ICC to a professional foreign language, in translation practice and in a literary education. The publication reflects the development of IC and ICC in a heterogeneous society and concerns the issue of pupils with a different mother tongue, and bilingualism.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60201 - General language studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-261-1078-1
Počet stran knihy
205
Název nakladatele
Západočeská univrzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS knihy
—