Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43964292" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43964292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem publikace Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4 je prostřednictvím interdisciplinárního přístupu nastolit a řešit aktuální otázky rozvíjení IKK ve výuce cizích jazyků na různých stupních škol, a to včetně terciálního vzdělávání. Kniha představuje současná témata ve výzkumu a výuce IKK ve světě, a to především rekonceptualizaci IKK ve vztahu k interkulturnímu mluvčímu a jeho směnu za kosmopolitního mluvčího, rekonceptulizaci IKK v kontextu multimodality a telekolaborace a s nimi spojený nový design učebních úloh. Analyzuje vývoj uchopení IKK v českých kurikulárních a jiných základních vzdělávacích dokumentech. Rozebírá rozvíjení IKK ve vzdělávacím oboru Cizí jazyk a Další cizí jazyk v RVP. Zaměřuje se rovněž na didaktický potenciál průniků IKK a průřezových témat, klíčových kompetencí a mezipředmětových vztahů. Vybrané kapitoly se věnují určitým minuciózním oblastem: výuce IKK v odborném cizím jazyce, v překladatelské praxi a v literární výchově. Publikace reflektuje rozvíjení IK a IKK v heterogenní společnosti, dotýká se problematiky žáků s odlišným mateřským jazykem a bilingvismu.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Intercultural Communication Competence in Foreign Language Teaching 4

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the publication Developing Intercultural Communication Competence in Foreign Language Teaching 4 is to bring up and address current issues of ICC development in foreign language teaching at various levels of schools, including tertiary education, through an interdisciplinary approach. The book presents current topics in ICC research and teaching in various parts of the world, especially the reconceptualization of ICC in relation to the intercultural speaker and his/her exchange for a cosmopolitan speaker, the reconceptualization of ICC in the context of multimodality and telecollaboration, and the corresponding new design of learning tasks. It analyses the development of the concept of ICC in Czech curricular and other basic educational documents. It analyses the development of ICC in the subject Foreign Language (L2) and another foreign language (L3) in the Framework Education Programme for Basic Education (FEP BE). It also focuses on the didactic potential of ICC intersections and cross-cutting themes, key competencies, and interdisciplinary relationships. Selected chapters deal with particular areas: the incorporation of ICC to a professional foreign language, in translation practice and in a literary education. The publication reflects the development of IC and ICC in a heterogeneous society and concerns the issue of pupils with a different mother tongue, and bilingualism.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-261-1078-1

  • Počet stran knihy

    205

  • Název nakladatele

    Západočeská univrzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS knihy