Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00126099" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00126099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2166" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2166</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-4" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie mapuje výzkum zaměřený na roli didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny v terciárním vzdělávání. Vybrané studie ukazují, že využití mateřského jazyka může být důležitým a rovnoprávným nástrojem pro rozvoj komunikačních schopností při osvojování cizích jazyků a že podporuje interkulturní rozměr ve výuce, podobně jako mediační aktivity v mateřském nebo cílovém jazyce.
Název v anglickém jazyce
The Role and Use of Didactic Translation and Mediation Activities in the Teaching of French: Literature Review
Popis výsledku anglicky
This review maps the research on the role of pedagogical translation and mediation activities in the teaching of French in tertiary education. The selected research papers suggest that the use of mother tongue can be an important and equal tool for communication skills development in second/foreign language acquisition and supports interculturality in education, similarly to mediation activities in mother tongue or target language.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzkum v didaktice cizích jazyků IV
ISBN
9788028000547
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
91-111
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—