Social inclusion in the Czech schools from the perspective of non-Roma female school educators.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00126200" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00126200 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://iase.org/journal" target="_blank" >https://iase.org/journal</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social inclusion in the Czech schools from the perspective of non-Roma female school educators.
Popis výsledku v původním jazyce
In our research study, we present a partial analysis of the testimonies of female school educators aimed at the everyday problems associated with school socialization of Roma pupils in the Czech education system. This study follows current trends related to school inclusion and equal access to education.
Název v anglickém jazyce
Social inclusion in the Czech schools from the perspective of non-Roma female school educators.
Popis výsledku anglicky
In our research study, we present a partial analysis of the testimonies of female school educators aimed at the everyday problems associated with school socialization of Roma pupils in the Czech education system. This study follows current trends related to school inclusion and equal access to education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of the International Association of Special Education
ISSN
1555-6913
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
23-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—