Školní zahrady středních škol a jejich potenciál pro environmentální výchovu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899644" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899644 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/580" target="_blank" >https://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/580</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.580" target="_blank" >10.14712/18023061.580</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školní zahrady středních škol a jejich potenciál pro environmentální výchovu
Popis výsledku v původním jazyce
Využití školních zahrad ve výuce přírodovědných disciplín zažívá v posledních letech svou renesanci. Ačkoliv České republice jsou tradičně školní zahrady využívány v environmentální výchově na základních školách, v zahraničí je za přínosnou považována i výuka v prostředí středoškolských školních zahrad. V českém prostředí však neexistují aktuální informace o tom, jak jsou využívány školní zahrady středních škol a zda jejich vybavení a provoz skýtá potenciál využitelný v environmentální výchově. V příspěvku jsou prezentovány výsledky sondy zjišťující stav a vybavení školních zahrad středních škol v rámci tří regionů České republiky. Získané výsledky jsou diskutovány s ohledem na potenciál využití středoškolských zahrad v environmentální výchově. Dotazníkové šetření probíhalo na 16 středních školách disponujících školní zahradou.
Název v anglickém jazyce
School gardens of the secondary schools and their potential for environmental education
Popis výsledku anglicky
Recently, the revival of the use of school gardens in science education is documented. Although for environmental education usually the school gardens of basic schools are used in the Czech Republic, foreign studies document also a positive impact of school gardens on environmental education at high school level. Unfortunately, actual information from the Czech Republic about the equipment, ways of use or potential for the use in environmental education of high school gardens are missing. This article brings results of a survey that questiones situation, equipment and use of high school gardens in three regions of the Czech Republic. The results are discussed from the point of view of the potential use of high school gardens in environmental education. The survey was done at 16 high schools that use gardens in education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
1-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—