Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní zahrady středních škol a jejich potenciál pro environmentální výchovu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899644" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899644 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/580" target="_blank" >https://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/580</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.580" target="_blank" >10.14712/18023061.580</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní zahrady středních škol a jejich potenciál pro environmentální výchovu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Využití školních zahrad ve výuce přírodovědných disciplín zažívá v posledních letech svou renesanci. Ačkoliv České republice jsou tradičně školní zahrady využívány v environmentální výchově na základních školách, v zahraničí je za přínosnou považována i výuka v prostředí středoškolských školních zahrad. V českém prostředí však neexistují aktuální informace o tom, jak jsou využívány školní zahrady středních škol a zda jejich vybavení a provoz skýtá potenciál využitelný v environmentální výchově. V příspěvku jsou prezentovány výsledky sondy zjišťující stav a vybavení školních zahrad středních škol v rámci tří regionů České republiky. Získané výsledky jsou diskutovány s ohledem na potenciál využití středoškolských zahrad v environmentální výchově. Dotazníkové šetření probíhalo na 16 středních školách disponujících školní zahradou.

  • Název v anglickém jazyce

    School gardens of the secondary schools and their potential for environmental education

  • Popis výsledku anglicky

    Recently, the revival of the use of school gardens in science education is documented. Although for environmental education usually the school gardens of basic schools are used in the Czech Republic, foreign studies document also a positive impact of school gardens on environmental education at high school level. Unfortunately, actual information from the Czech Republic about the equipment, ways of use or potential for the use in environmental education of high school gardens are missing. This article brings results of a survey that questiones situation, equipment and use of high school gardens in three regions of the Czech Republic. The results are discussed from the point of view of the potential use of high school gardens in environmental education. The survey was done at 16 high schools that use gardens in education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Envigogika

  • ISSN

    1802-3061

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus