Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected methods of Leagile processes in the field of education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00126344" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00126344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/1107" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/1107</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.53349/resource.2022.iS24.a1107" target="_blank" >10.53349/resource.2022.iS24.a1107</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected methods of Leagile processes in the field of education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the concept of lean and agile processes, compares these two methodologies in terms of added value for the supply chain and logistics and their applicability in education. This is not a new development phase, but a new perspective on this issue. Knowledge of methods and their optimization is a great advantage for every company because the supply chain and logistics as processes are more important from year to year and a properly functioning supply chain is a great advantage over the competition. That is why it is important to focus on educating people before starting work because in the future they will be co-responsible for the success of the business. Education should start in primary and secondary school because future graduates are often employees of companies implementing new processes. This article discusses the mentioned methods, especially from the application point of view, and suggests some ways that can help their successful implementation.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected methods of Leagile processes in the field of education

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the concept of lean and agile processes, compares these two methodologies in terms of added value for the supply chain and logistics and their applicability in education. This is not a new development phase, but a new perspective on this issue. Knowledge of methods and their optimization is a great advantage for every company because the supply chain and logistics as processes are more important from year to year and a properly functioning supply chain is a great advantage over the competition. That is why it is important to focus on educating people before starting work because in the future they will be co-responsible for the success of the business. Education should start in primary and secondary school because future graduates are often employees of companies implementing new processes. This article discusses the mentioned methods, especially from the application point of view, and suggests some ways that can help their successful implementation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    33-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus