Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prestige of the Teaching Profession: Development of the Research Tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00130092" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00130092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prestige of the Teaching Profession: Development of the Research Tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The prestige of the teaching profession is still a resonating topic nowadays in the Czech Republic, and as results from international research show, it is still problematic. Teachers themselves do not consider their job prestigious, which can have unfortunate consequences. In order to correct the current state, however, it is necessary to understand certain areas, which determine the prestige of the teaching profession and which are responsible for the prestige of the teaching profession being perceived as low by teachers. The aim of this text is to present the process of making and statistically verifying the research tool, which measures the prestige of the teaching profession in three dimensions. In a research sample (N=138) consisting of students of education, PCA was calculated, and in an extended sample including practicing teachers (N=275), CFA was calculated. McDonald’s Omega was used to calculate the reliability of measures. Data analysis shows that the three-dimensional model is acceptable and usable for other research into the prestige of the teaching profession.

  • Název v anglickém jazyce

    Prestige of the Teaching Profession: Development of the Research Tool

  • Popis výsledku anglicky

    The prestige of the teaching profession is still a resonating topic nowadays in the Czech Republic, and as results from international research show, it is still problematic. Teachers themselves do not consider their job prestigious, which can have unfortunate consequences. In order to correct the current state, however, it is necessary to understand certain areas, which determine the prestige of the teaching profession and which are responsible for the prestige of the teaching profession being perceived as low by teachers. The aim of this text is to present the process of making and statistically verifying the research tool, which measures the prestige of the teaching profession in three dimensions. In a research sample (N=138) consisting of students of education, PCA was calculated, and in an extended sample including practicing teachers (N=275), CFA was calculated. McDonald’s Omega was used to calculate the reliability of measures. Data analysis shows that the three-dimensional model is acceptable and usable for other research into the prestige of the teaching profession.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teaching & Learning for an Inclusive, Interconnected World

  • ISBN

    9789464668506

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    127-143

  • Název nakladatele

    Association for Teacher Education in Europe

  • Místo vydání

    Itálie

  • Místo konání akce

    Sestri Levante, Italy

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku