Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SUBJECTIVELY PERCEIVED STATUS AND PRESTIGE OF TEACHERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004860" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016.0997" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016.0997</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016.0997" target="_blank" >10.21125/edulearn.2016.0997</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SUBJECTIVELY PERCEIVED STATUS AND PRESTIGE OF TEACHERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The social status of teachers is one of the indicators reflecting the significance attached to education in each culture. The aim of this research is to explore how trainee teachers perceive social status and prestige of the teaching profession. Data was collected through the method focus group - semi-structured interview. The research sample consisted of 48 students of teaching faculty, average age 24 years (4 groups of 12). In addition to focusing on the perceived social status of teachers, the advantages and disadvantages of the teaching profession and the reasons affecting its prestige in the eyes of the public were examined. Data were analyzed using grounded theory. The results are consistent with previous studies. The students were not satisfied with the conditions and social status of the teaching profession, and also with the prestige of teaching faculties. The results are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    SUBJECTIVELY PERCEIVED STATUS AND PRESTIGE OF TEACHERS

  • Popis výsledku anglicky

    The social status of teachers is one of the indicators reflecting the significance attached to education in each culture. The aim of this research is to explore how trainee teachers perceive social status and prestige of the teaching profession. Data was collected through the method focus group - semi-structured interview. The research sample consisted of 48 students of teaching faculty, average age 24 years (4 groups of 12). In addition to focusing on the perceived social status of teachers, the advantages and disadvantages of the teaching profession and the reasons affecting its prestige in the eyes of the public were examined. Data were analyzed using grounded theory. The results are consistent with previous studies. The students were not satisfied with the conditions and social status of the teaching profession, and also with the prestige of teaching faculties. The results are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN16 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-8860-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    9198-9203

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    4. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000402955909032