Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00136265" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00136265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ejournals.vdu.lt/index.php/Pedagogika/article/view/5871" target="_blank" >https://ejournals.vdu.lt/index.php/Pedagogika/article/view/5871</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15823/p.2024.153.6" target="_blank" >10.15823/p.2024.153.6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This longitudinal study aims to explore the usefulness of additional pedagogical education (APE) for those interested in the teaching profession in Czechia. The main research question is: What role can APE play in developing teacher self-efficacy and increasing the perceived prestige of the teaching profession? A sequential mixed-methods design with repeated data collection was chosen. The results show that APE, as it was set up, could not be useful for teacher self-efficacy or prestige.

  • Název v anglickém jazyce

    Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy

  • Popis výsledku anglicky

    This longitudinal study aims to explore the usefulness of additional pedagogical education (APE) for those interested in the teaching profession in Czechia. The main research question is: What role can APE play in developing teacher self-efficacy and increasing the perceived prestige of the teaching profession? A sequential mixed-methods design with repeated data collection was chosen. The results show that APE, as it was set up, could not be useful for teacher self-efficacy or prestige.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    1392-0340

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    153

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    120-143

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85197199753