Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00136265" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00136265 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ejournals.vdu.lt/index.php/Pedagogika/article/view/5871" target="_blank" >https://ejournals.vdu.lt/index.php/Pedagogika/article/view/5871</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15823/p.2024.153.6" target="_blank" >10.15823/p.2024.153.6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy
Popis výsledku v původním jazyce
This longitudinal study aims to explore the usefulness of additional pedagogical education (APE) for those interested in the teaching profession in Czechia. The main research question is: What role can APE play in developing teacher self-efficacy and increasing the perceived prestige of the teaching profession? A sequential mixed-methods design with repeated data collection was chosen. The results show that APE, as it was set up, could not be useful for teacher self-efficacy or prestige.
Název v anglickém jazyce
Additional Pedagogical Education as a Prerequisite for Entering the Profession: Prestige of the Teaching Profession and Self-Efficacy
Popis výsledku anglicky
This longitudinal study aims to explore the usefulness of additional pedagogical education (APE) for those interested in the teaching profession in Czechia. The main research question is: What role can APE play in developing teacher self-efficacy and increasing the perceived prestige of the teaching profession? A sequential mixed-methods design with repeated data collection was chosen. The results show that APE, as it was set up, could not be useful for teacher self-efficacy or prestige.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
1392-0340
e-ISSN
—
Svazek periodika
153
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
120-143
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85197199753